Ο κύκλος άνοιξε με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, Starbulk, η οποία ειδικεύεται στα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, διαθέτοντας στόλο 128 πλοίων με μέσο όρο ηλικίας τα 9,9 έτη.
Στην παρουσίαση συμμετείχαν ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Hamish Norton, ο co-CFO κ. Χρήστος Μπεγλέρης, ο επίσης co-CFO, κ. Σίμος Σπύρου, ο Deputy CFO, κ. Κωνσταντίνος Νανόπουλος και ο Deputy Chief Investment Officer and Head of Market Research, κ. Κωνσταντίνος Σημαντήρας, οι οποίοι παρείχαν ενημέρωση για τις λειτουργίες, την ανάπτυξη, τη στρατηγική της επιχείρησης και τις προοπτικές του κλάδου, ενώ στο τέλος απάντησαν και σε ερωτήσεις από το κοινό.
Αναφορικά με το μέγεθος και την κατηγορία των πλοίων που θα αγόραζε η Starbulk, σε περίπτωση που προχωρούσε σε απόκτηση πλοίων από δεύτερο χέρι, ο πρόεδρος της εταιρείας Hamish Norton, τόνισε ότι είναι πολύ ευχαριστημένοι με τη σύνθεση του στόλου τους, καθώς είναι αρκετά διαφοροποιημένος και αυτό τους δίνει την πρόσβαση για ευκαιρίες απασχόλησης των πλοίων σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες χύδην ξηρού φορτίου.
Στη δεύτερη ερώτηση, η οποία σχετιζόταν με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και το πώς αυτές θα επηρεάσουν τη ναυτιλία τα επόμενα χρόνια, σημείωσε ότι μερικές απαιτήσεις αναφέρονται στο 2030, και επιβάλλουν ένα πλοίο που να εκπέμπει είτε πολύ χαμηλές εκπομπές άνθρακα, είτε να είναι μηδενικών εκπομπών, ωστόσο, δεν υπάρχει η δυνατότητα αγοράς τέτοιου πλοίου σήμερα. Σε 2 χρόνια ίσως να υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας, όμως αυτό το γεγονός, καταστέλλει τις παραγγελίες νεόκτιστων, επειδή οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να αποκτήσουν ακόμα την τεχνολογία που θέλουν.
Παράλληλα, τα παλαιότερα σε ηλικία πλοία, θα αναγκαστούν να μειώσουν ταχύτητα.
Ο πρόεδρος της εταιρείας τόνισε χαρακτηριστικά ότι η απόφαση για χαμηλότερη ταχύτητα πλεύσης είναι ο τρόπος εξοικονόμησης καυσίμων. Μικρότερη ταχύτητα, ισοδυναμεί σε μικρότερη κατανάλωση καυσίμων, αλλά φυσικά αυτό συνεπάγεται ότι η μεταφορική ικανότητα το στόλου μειώνεται, γεγονός που αναλογεί σε αύξηση των τιμών ναύλωσης.
Είμαστε όλοι υπέρ περισσότερων και αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών, πιστεύουμε ότι θα ευνοήσει επίσης μεγαλύτερες εταιρείες, που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για το κόστος συμμόρφωσης, όπως είπε. Πρόσθεσε επίσης, ότι η Starbulk αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου, και οι νέοι κανονισμοί ευνοούν περισσότερο τους μεγαλύτερου μεγέθους ναυτιλιακούς παίκτες.
«Οι κύριες προτεραιότητές μας προς το παρόν είναι η αποπληρωμή του χρέους και η πληρωμή μερισμάτων και ακριβώς αυτό κάνουμε. Πληρώνουμε το χρέος μας. Δεν αναλαμβάνουμε πρόσθετο χρέος αυτή τη στιγμή και πληρώνουμε πολύ σημαντικά μερίσματα», είπε ο κ. Norton, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Αναφορικά με το τι διαφοροποιεί τη Starbulk, από τους ανταγωνιστές της, ο πρόεδρος, σημείωσε πως «Πρώτα απ 'όλα έχουμε τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση αγοράς και ρευστότητα, έχουμε εξαιρετικά συμβόλαια χρονοναύλωσης και 120 από τα 128 πλοία μας διαθέτουν scrubbers. Έχουμε το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος ανά πλοίο, ανά ημέρα, μεταξύ των ανταγωνιστών μας, έχουμε τα χαμηλότερα γενικά έξοδα ανά πλοίο, ανά ημέρα, ενώ βρισκόμαστε στην πρώτη θέση στην κατάταξη ασφάλειας του κλάδου. Άλλες εταιρείες ξηρού φορτίου υπόσχονται να πληρώσουν μερίσματα, αλλά πιστεύουμε ότι τα μερίσματά μας θα είναι μεγαλύτερα».
«Έχουμε πάνω από 46.000 ημέρες ιδιοκτησίας το 2022, επομένως για κάθε χίλιες ημέρες, χρονοναύλωσης που ισοδυναμούν με περίπου 11.000 δολάρια την ημέρα, κερδίζουμε επιπλέον 46,7 εκατομμύρια δολάρια και αυτό που θα κρατήσει υψηλά τα ποσοστά χρονοναύλωσης είναι περισσότερη απαλλαγή από τον άνθρακα.
Οι περισσότερες εταιρείες ξηρού φορτίου δεν έχουν το μέγεθος που απαιτείται για να μπορούν να αντέξουν οικονομικά όλες τις λειτουργίες συμμόρφωσης με τους κανονισμούς, που πιστεύουμε ότι θα γίνονται όλο και πιο απαραίτητες και ξέρετε ότι επιδιώκουμε να πιλοτάρουμε πλοία μηδενικού άνθρακα το συντομότερο δυνατό», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, η θέση της εταιρείας για τη μελλοντική πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου είναι αισιόδοξη για την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, οι τρέχουσες συνθήκες της προσφοράς και ζήτησης των πλοίων υποδεικνύουν ότι δε θα βιώσουμε μια απίθανη ευφορία ναύλων που να χαρακτηρίζεται ως supercycle, αλλά θα υπάρξουν σημαντικές ανάγκες ανανέωσης του στόλου δεδομένου και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών εώς το 2030.
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr