Εξαιτίας της χαμηλής στάθμης του νερού, τα πλοία κατηγορίας handymax φορτώνουν αυτή τη στιγμή 13.000 τόνους λιγότερο φορτίο, ενώ τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου κατηγορίας panamax φορτώνουν 16.000 τόνους λιγότερο, σύμφωνα με τον Guillermo Wade, διευθυντή του Επιμελητηρίου Λιμενικών και Ναυτιλιακών Δραστηριοτήτων της Αργεντινής (CAPyM).
Η στάθμη των υδάτων του ποταμού Parana είναι ανησυχητική για τουλάχιστον ένα χρόνο, αναγκάζοντας τα πλοία μεταφοράς να μειώνουν τα φορτία για να αποτρέψουν τη πρόσκρουση στα ρηχά νερά. Λόγω των ξηρών συνθηκών στην Αργεντινή, ο ποταμός έφτασε πρόσφατα στο χαμηλότερο επίπεδο από τα τέλη του 2019. Μετρήθηκε στα 0,43 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για αυτήν την εποχή του έτους στα 3,24 μέτρα, σύμφωνα με την υπηρεσία υδάτων της Αργεντινής INA.
Από το Rosario, τα πλοία μπορούν να πλεύσουν απευθείας στον Ατλαντικό Ωκεανό. Εάν η στάθμη του νερού κοντά στο λιμάνι γίνει πολύ χαμηλή, για να επιτρέψει στα πλοία να φορτώσουν πλήρως, οι καλλιέργειες μπορεί να χρειαστεί να μεταφερθούν οδικώς σε άλλο λιμάνι πιο κοντά στον ωκεανό, αυξάνοντας δραματικά το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς.
Ο Ιανουάριος είναι συνήθως ένας μήνας χαμηλής κυκλοφορίας στα ποτάμια, καθώς οι δύο βασικές καλλιέργειες της Αργεντινής, το καλαμπόκι και η σόγια, δεν έχουν ακόμη συγκομιστεί, αφήνοντας το σίτο ως το κύριο σιτάρι που αποστέλλεται.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr