Όπως έγινε γνωστό, το νέο αυτό πλοίο παραδόθηκε στον ιδιοκτήτη του από το ναυπηγείο Nantong CIMC Sinopacific Offshore & Engineering στις 6 Δεκεμβρίου 2021.
Ο σχεδιασμός του πλοίου βασίζεται στη σειρά ECOSTAR 36k (GasChem Beluga) από τη Hartmann Reederei μαζί με την HB Hunte Engineering.
Συγκεκριμένα, το GasChem Homer έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην φιλικότητα προς το περιβάλλον και τη σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Το πλοίο πληροί όλες τις απαιτήσεις του EEDI για το έτος 2025. Το GasChem Homer είναι εφοδιασμένο με έναν κύριο κινητήρα διπλού καυσίμου MAN 5S35 ME-LGIP που λειτουργεί με υγραέριο και MGO (Marine gas oil). Κατά τη λειτουργία υγραερίου, το πλοίο εξοικονομεί περίπου 8% του καυσίμου σε σύγκριση με το MGO, οδηγώντας σε μείωση των εκπομπών κατά 20%.
«Με τη σειρά ECOSTAR 36k, έχουμε κερδίσει περισσότερες από 100.000 ώρες λειτουργίας σε κινητήρες διπλού καυσίμου/αερίου από το 2016», σχολίασε ο Ulrich Adami, Διευθύνων Σύμβουλος Τεχνικής της Hartmann Reederei.
«Η εμπειρία είχε πολλές προκλήσεις στην αρχή, αλλά σε σύντομο χρονικό διάστημα η πρόωση με καθαρότερο καύσιμο έγινε κανονική, ενώ υπήρχε και εξοικονόμηση στα καύσιμα για τον ναυλωτή».
«Για τα νέα πλοία χωρητικότητας 5.000 cbm, επιλέξαμε έναν δίχρονο κινητήρα που δεν απαιτεί κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά δρα απευθείας στον άξονα και την προπέλα χωρίς πρόσθετη απώλεια ενέργειας. Μαζί με τον ναυλωτή, ελήφθη η απόφαση να δοθεί έμφαση στις περιβαλλοντικές πτυχές – και κατά συνέπεια να απαγορευθεί το βαρύ μαζούτ από το πλοίο».
Διαθέτοντας «ιδανικές» γραμμές κύτους σε συνδυασμό με αυξημένη απόδοση πηδαλίου/προπέλας και χρήση γεννήτριας άξονα στη θάλασσα, ο νέος σχεδιασμός οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση CO2 άνω του 20% σε σύγκριση με συμβατικά πλοία παρόμοιου μεγέθους, σύμφωνα με την Hartmann.
Περαιτέρω μειώσεις εκπομπών περιλαμβάνουν 95% σε NOX, 100% σε SOX και 95% στα σωματίδια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr