Στο μεγαλύτερο μέγεθος capesize, ο βαλτικός δείκτης, Baltic Capesize Index, επανήλθε σταδιακά στο επίπεδο που παρατηρήθηκε τελευταία φορά στα τέλη Οκτωβρίου, τερματίζοντας στις 4.594 μονάδες που αντιστοιχούν σε 38.096$/ημέρα μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Η άνοδος αυτή δικαιολογείται από περιορισμένη προσφορά πλοίων για το υπεραντλαντικό εμπόριο που πριμοδότησε τα επίπεδα των ναύλων από τη Βραζιλία προς το Qingdao αλλά και από τη Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao.
Η ναυλαγορά στα πλοία μεγέθους panamax παρουσίασε περαιτέρω άνοδο αυτή την εβδομάδα με τον Ατλαντικό να καταγράφει σημαντικά κέρδη από την αρχή. Σημαντική άνοδος ναύλων παρατηρήθηκε και στις αγορές της Ασίας, του Κόλπου των ΗΠΑ και της Αυστραλίας.
Στο μικρότερο μέγεθος πλοίου ultramax/supramax, η περασμένη βδομάδα ήταν μια πιο δυνατή εβδομάδα σε γενικές γραμμές με αυξημένη δραστηριότητα κυρίως στον Κόλπο των ΗΠΑ και στη Νοτιοανατολική Ασία. Αυτό οδήγησε σε αυστηροποίηση της άμεσης διαθεσιμότητας χωρητικότητας των πλοίων. Από την πλευρά της Ασίας παρατηρήθηκε περισσότερο ζήτηση φορτίου από την Ινδονησία.
Συνοπτικά, ο Βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Exchange Dry Index σημείωσε άνοδο 1,8% και τερμάτισε στο υψηλό ενός μηνός στις 3.171 μονάδες την Παρασκευή, επεκτείνοντας τα κέρδη για έβδομη συνεχόμενη συνεδρίαση, λόγω των κερδών σε όλα τα μεγέθη των πλοίων.
Όπως αναφέραμε και παραπάνω ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150.000 τόνων, καθοδηγεί την άνοδο παρουσιάζοντας 1.3% αύξηση. Ο δείκτης τερμάτισε στο υψηλότερο επίπεδό του από τις 27 Οκτωβρίου.
Ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, σημείωσε άνοδο 3,2% στις 3.128 μονάδες. Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax αυξήθηκε κατά 29 μονάδες, ή 1,2% στις 2.431 μονάδες, όπου σημείωσε και το υψηλότερο επίπεδό του σε ένα μήνα.
Σε εβδομαδιαίο επίπεδο, ο Baltic Dry Index παρουσίασε 14,6% αύξηση, που αποτέλεσε τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο από την εβδομάδα που έληξε στις 20 Αυγούστου. Η μεγάλη ευφορία αποδίδεται σε παράγοντες όπως η ανάκαμψη των ροών άνθρακα στην Αυστραλία και την Ινδονησία, καθώς και στη στενότερη προσφορά χωρητικότητας πλοίων.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr