Αυτή θα είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο που η ΕΕ απέρριψε έναν μεγάλο ναυπηγικό συνδυασμό μετά την αντίθεσή της στην συγχώνευση των Fincantieri και Chantiers de l'Atlantique, ωθώντας τα ιταλικά και τα γαλλικά ναυπηγεία να αποσύρουν την πρότασή τους τον Ιανουάριο του 2021.
Η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) υπέβαλε αίτηση για επανεξέταση της προτεινόμενης συγχώνευσης τον Νοέμβριο του 2019. Η εταιρεία είπε ότι θα γίνει η μητρική των δύο ναυπηγείων και ότι θα συνεχίσουν υπό ανεξάρτητη διαχείριση, ενώ η KSOE θα επικεντρωθεί σε μελλοντικές τεχνολογίες και στρατηγικές για τις εταιρείες. Η KSOE ζήτησε έγκριση για το σχέδιο από την ΕΕ, την Κίνα, τη Σιγκαπούρη, την Ιαπωνία και το Καζακστάν. Μέχρι στιγμής, μόνο η Κίνα, η Σιγκαπούρη και το Καζακστάν ενέκριναν την συνεργασία με τις αρχές της Νότιας Κορέας να περιμένουν την ΕΕ. Οι προθέσεις της Ιαπωνίας παραμένουν επίσης άγνωστες.
Οι Ευρωπαίοι ξεκίνησαν μια εις βάθος ανασκόπηση αφού εξέφρασαν τις αρχικές ανησυχίες σχετικά με τις αντιανταγωνιστικές επιπτώσεις για τους ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Επισημάνθηκε ότι οι συνδυασμένες εταιρείες θα κατέχουν το ένα τέταρτο της παγκόσμιας ναυπηγικής δραστηριότητας και θα κυριαρχούν στη ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας. Η Κίνα και η Νότια Κορέα αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα των παραγγελιών ναυπηγικής βιομηχανίας στον κόσμο με την Ιαπωνία να είναι μεν τρίτη στην κατάταξη, αλλά με μεγάλη διαφορά από τις άλλες δύο.
Η DSME επιθυμεί τη συγχώνευση για να βοηθήσει το ναυπηγείο να ανακάμψει από μια σειρά οικονομικών ζημιών. Παρά την υπέρβαση στους στόχους παραγγελιών της για το 2021, η εταιρεία ανέφερε αυτή την εβδομάδα μια διευρυνόμενη οικονομική ζημία. Επικαλούμενη μείωση των πωλήσεων για το τρίμηνο, αύξηση των ημερών διακοπών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και αύξηση των τιμών του χάλυβα, η DSME κατέγραψε ζημία 46 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Οι Korea Times ανέφεραν τον Οκτώβριο ότι η ΕΕ εστιάζει στην έλλειψη ανταγωνισμού κυρίως για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και την Τρίτη η εφημερίδα σημείωσε ότι άκουσε από ανώνυμες πηγές ότι η ΕΕ «έχει καταλήξει σε συναίνεση για να μπλοκάρει», την προτεινόμενη εξαγορά.
Ενώ η ΕΕ δεν μπορεί επίσημα να αποτρέψει τη συγχώνευση, η αντίθεσή της θα μπορούσε να δυσκολέψει τα ναυπηγεία να κερδίσουν συμβόλαια από ευρωπαϊκές εταιρείες. Η KSOE απάντησε λέγοντας ότι εξακολουθεί να περιμένει την απόφαση της ΕΕ, την οποία αναμένει πριν από το τέλος του έτους, αλλά η προσδοκία είναι ότι η εταιρεία δεν θα προχωρήσει εάν η ΕΕ αντιταχθεί επικαλούμενη μονοπωλιακές ανησυχίες.
Η ΕΕ σύμφωνα με τους The Korea Times επικαλείται το γεγονός ότι τα δύο ναυπηγεία κατασκευάζουν επί του παρόντος έως και τα δύο τρίτα των πλοίων μεταφοράς LNG και έχουν τη δυνατότητα οι Κορεάτες να αυξήσουν τις τιμές σε αυτό το τμήμα. Οι Korea Times αναφέρουν ότι η KSOE πρόσφερε πάγωμα των τιμών σε πλοία μεταφοράς LNG, αδειοδοτώντας προσπάθειες για να διατεθεί η τεχνολογία της στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και άλλη υποστήριξη για ευρωπαίους ναυπηγούς να την ανταγωνιστούν στην κατασκευή LNG.
Προηγουμένως, η εφημερίδα ανέφερε ότι η KSOE είχε προτείνει επίσης πιθανή πώληση ενός εκ των ναυπηγείων της Hyundai για να κερδίσει την έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευση. «Η προσφορά της φέρεται να απέτυχε να εντυπωσιάσει την ΕΕ», γράφει η Korea Times.
Τον Ιανουάριο του 2021, υπουργοί από τη Γαλλία και την Ιταλία ανακοίνωσαν ότι αποφάσισαν να αποσύρουν την αίτησή τους για την αντιμονοπωλιακή επανεξέταση της ΕΕ για την προτεινόμενη συγχώνευση των ναυπηγών των χωρών τους. Η ΕΕ είχε επίσης εκφράσει ανησυχίες σχετικά με αυτό τον συνδυασμό και ξεκίνησε μια εις βάθος επανεξέταση, η οποία ανάγκασε τις δύο εταιρείες να παρατείνουν πέντε φορές την προθεσμία ολοκλήρωσης της συγχώνευσης.
Η Hyundai Heavy Industries έχει επίσης επανειλημμένα παρατείνει την προθεσμία ολοκλήρωσης της συγχώνευσής της σε συμφωνία με τους βασικούς μετόχους της DSME.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr