Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος καθρεφτίζει τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία capesize, panamax και supramax, αυξήθηκε κατά 56 μονάδες, ή 2%, στις 2.861 μονάδες.
Ο δείκτης απόδοσης της ναυλαγοράς για τα πλοία μεγέθους capesize σημείωσε αύξηση 195 μονάδων, ή 5,3%, και τερμάτισε στις 3870 μονάδες, που είναι το υψηλότερο επίπεδο από την 1η Νοεμβρίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, αυξήθηκαν 1.624 δολάρια στα 32.099 δολάρια.
Ο δείκτης στο μέγεθος πλοίου panamax έχασε 5 μονάδες και τερμάτισε στις 3.079. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία μεταφέρουν φορτία άνθρακα 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών, μειώθηκαν κατά 51 δολάρια στα 27.708 δολάρια. Ο δείκτης supramax μειώθηκε κατά 25 μονάδες και τερμάτισε στις 2.259 μονάδες, που αποτελεί το κατώτερο επίπεδο για τους έξι μήνες της φετινής χρονιάς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου άρχισε να διακυμαίνεται σε μειωμένα επίπεδα στο τέλος του τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς, συγκριτικά με τις θεαματικές αποδόσεις στη διάρκεια της θερινής περιόδου. Η χθεσινή βελτίωση δημιουργεί προσδοκίες ανάκαμψης, καθώς τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγέθους capesize θα μπορούσαν να συναντήσουν περαιτέρω υποστήριξη λόγω εκτιμήσεων για αυξημένη συμφόρηση των πλοίων εν μέσω του κρύου κύματος της Κίνας.
Η μετεωρολογική υπηρεσία της Κίνας εξέδωσε την Κυριακή την πρώτη πορτοκαλί προειδοποίηση για χιονοθύελλα του χειμώνα, ενώ οι συναγερμοί για κύμα ψύχους σε όλη τη χώρα πυροδότησαν ανησυχίες για διακοπές στην κυκλοφορία.
Εν τω μεταξύ, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος Νταλιάν έπεσαν σε χαμηλό ενός έτους, καθώς οι ανησυχίες για τη ζήτηση εντάθηκαν λόγω των περιορισμών της Κίνας στην παραγωγή χάλυβα και της επιδείνωσης της κρίσης ρευστότητας στον τομέα ακινήτων της χώρας.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr