Σύμφωνα με πηγές από τα ναυπηγεία, η χρηματοοικονομική εταιρεία με έδρα το Πεκίνο έχει συνάψει σύμβαση με την Cosco Shipping Heavy Industry Yangzhou Shipyard για την κατασκευή των δυο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 210.000 dwt, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2023.
Πηγές ανέφεραν ότι πίσω από την παραγγελία βρίσκεται η κινέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Zhejiang Xiehai Group. Επίσης σημείωσαν ότι η μη εισηγμένη στο χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία έχει προσεγγίσει την εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης για να χρηματοδοτήσει τα πλοία, τα οποία λέγεται ότι κοστίζουν 63,5 εκατομμύρια δολάρια το ένα.
Εκπρόσωπος της ICBC αρνήθηκε να σχολιάσει επί του θέματος και στην ίδια γραμμή κινήθηκε τόσο στέλεχος της Zhejiang Xiehai, όσο και η Cosco HI Yangzhou.
Πηγές ναυπηγικής ανέφεραν ότι αυτό είναι το δεύτερο συμβόλαιο για κατασκευή πλοίων Bulkers μεγέθους newcastlemax που υπογράφει η ICBC με την κρατική Cosco HI Yangzhou το 2021. Νωρίτερα μέσα στο έτος, υπέγραψε συμβόλαιο για έξι παρόμοια πλοία που έχουν αναμενόμενη παράδοση μέσα στο 2023 και το 2024.
Μάλιστα, η ICBC έκλεισε τη συμφωνία έναντι μακροπρόθεσμων συμβάσεων ναύλωσης από την Cosco Shipping Bulk.
Η Cosco Shipping Bulk, η οποία ειδικεύεται σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και ανήκει στον κινέζικο ναυτιλιακό γίγαντα China Cosco Shipping Corp, χρειάζεται τα νέα πλοία για τη μεταφορά βωξίτη από τη Δυτική Αφρική στην Κίνα για λογαριασμό της Aluminium Corp of China.
Η Zhejiang Xiehai, η οποία προτιμάει να κρατάει χαμηλό προφίλ στα μέσα, εκμεταλλεύεται κυρίως bulkers μεγέθους handysize σε παράκτιες συναλλαγές, αν και έχει και δύο πλοία μεγέθους capesize και τρία panamax.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr