Ο δείκτης της Βαλτικής έχει μειωθεί κάτω από τις 3,000 μονάδες από την περασμένη βδομάδα με αβεβαιότητα για σύντομη ανάκαμψη όσο η ζήτηση της Κίνας για εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος παραμένει σε πτωτική τάση.
Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων, οι κινέζικες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειώθηκαν κατά 4,2% τον Οκτώβριο, σημειώνοντας δεύτερο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Ο μεγαλύτερος καταναλωτής σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο εισήγαγε 91,61 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος τον περασμένο μήνα, από 95,61 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιβολή περιβαλλοντικών ελέγχων από την κυβέρνηση για την επίτευξη πράσινων στόχων στην παραγωγή του χάλυβα επέφερε 14% ετήσια πτώση στις Κινέζικες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τον Οκτώβριο του 2020. Αναλυτές εκτιμούν ότι οι συνεχόμενοι έλεγχοι στην κατανάλωση ενέργειας της Κίνας θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν την παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα και επίσης να επηρεάζουν τη ζήτηση για εισαγόμενο σιδηρομετάλλευμα.
Επιπλέον, η μειώμενη ζήτηση της Κίνας συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά τις τιμές για τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σιδηρομεταλλεύματος με τις περισσότερες συναλλαγές στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων Dalian DCIOcv1 να έχουν υποχωρήσει περίπου στο μισό από το ανώτατο όριο στα μέσα Μαΐου των 1.227 γιουάν (191,90 $) ανά τόνο.
Το τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς φέρνει στο φως προβλέψεις που υπολογίζουν ότι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας θα μειωθούν κατά 5% έως 7% το δεύτερο εξάμηνο του έτους όσο η παραγωγή του χάλυβα μειώνεται. Για τους πρώτους δέκα μήνες του 2021, η Κίνα εισήγαγε 933,48 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος, σημειώνοντας ετήσια πτώση 4,2%.
Ο Βαλτικός δείκτης, Baltic Dry Index, που καθρεφτίζει την απόδοση των ναύλων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στα μεγέθη πλοίων capesize, panamax και supramax, υποχώρησε την Παρασκευή, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση του από τον Ιούλιο του 2020, με εξασθενημένους ναύλους σε όλα τα μεγέθη των πλοίων.
Ο συνολικός δείκτης υποχώρησε 54 μονάδες, ή 2%, στις 2.715, στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 10 Ιουνίου. Η πτώση της Παρασκευής υποκινείται από την υποτονική ζήτηση στις εισαγωγές σιδηρομεταλεύματος και την κινέζικη παρέμβαση για μείωση των τιμών των εμπορευμάτων. Σε εβδομαδιαία βάση, ο Βαλτικός δείκτης σημείωσε απώλεια 22,8% με τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα μεγαλά μεγέθη πλοίων capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, να διακυμαίνονται σε 27.199 δολάρια.
Ο δείκτης panamax υποχώρησε 95 μονάδες, ή 3%, στις 3.071, το χαμηλότερο επίπεδο από τις 9 Ιουνίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία μεγέθους panamax, που μεταφέρουν φορτία άνθρακα 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών, μειώθηκαν κατά 851 δολάρια στα 27.641 δολάρια.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr