Ενώ η διώρυγα έχει ωφεληθεί δραματικά από την αύξηση του όγκου ναυτιλίας και τη διέλευση νέων μεγαλύτερων πλοίων, βρέθηκε να αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Κατά τη διάρκεια της άνοιξης, οι ναυτιλιακές εταιρείες επέλεξαν να στείλουν μερικά από τα πλοία τους γύρω από την Αφρική, ενώ η Ρωσία προώθησε σε μεγάλο βαθμό τα πλεονεκτήματα της διαδρομής της στη Βόρεια Θάλασσα. Η Διώρυγα του Παναμά επιδιώκει επίσης να αυξήσει την κυκλοφορία αυξάνοντας τον ανταγωνισμό με τα διόδια της.
Ο ναύαρχος Osama Rabea, Πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, δήλωσε ότι για να προχωρήσουν στην αύξηση (εξετάζοντας τις αυξήσεις των επιτοκίων), παρακολούθησαν προσεκτικά και εξέτασαν όλες τις μεταβλητές που σχετίζονται με τη ναυτιλιακή αγορά, τους παγκόσμιους οικονομικούς δείκτες και την κίνηση του παγκόσμιου εμπορίου.
Όπως σημείωσε, επιδιώκουν να εφαρμόσουν μια ισορροπημένη και ευέλικτη στρατηγική μάρκετινγκ και τιμολόγησης που ικανοποιεί τα συμφέροντα της αρχής και των πελατών της και λαμβάνει υπόψη τις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες. Επίσης, η απόφαση για την αύξηση προήλθε ύστερα και από εξέταση των προβλέψεων του Διεθνές Νομισματικού Ταμείου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. (Η αύξηση εξισορροπήθηκε με τις προβλέψεις του Διεθνούς Παρατηρητηρίου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, ενώ τους επέτρεψε να παρέχουν υπηρεσίες πλοήγησης για τη διέλευση μέσω του καναλιού). Ο Rabea συνέκρινε επίσης τις υπηρεσίες τους με άλλες ανταγωνιστικές διαδρομές.
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ, ωστόσο, τόνισε ότι θα απαλλάξει τόσο τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) όσο και τα κρουαζιερόπλοια από την αύξηση στα θαλάσσια διόδια διέλευσης. Το κανάλι έχει δει αύξηση στη διέλευση των πλοίων μεταφοράς LNG, αλλά είναι μια πολύ ανταγωνιστική αγορά.
Τον περασμένο Οκτώβριο, 84 πλοία μεταφοράς LNG διέσχισαν το κανάλι από 46 το προηγούμενο έτος, με αύξηση της χωρητικότητας κατά 87%. Μάλιστα, η Αρχή αποφάσισε από αυτό τον μήνα να προσαρμόσει τα επίπεδα για τις εταιρείες μεταφοράς LNG από 25 τοις εκατό σε 15 τοις εκατό. Αναφορικά με τα κρουαζιερόπλοια, που είχαν πληγεί σημαντικά περισσότερο από την πανδημία COVID-19, έχουν ήδη σχεδιαστεί προσπάθειες για να υποστηρίξουν την αποκατάσταση της κυκλοφορίας. Ομοίως, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εξετάζει προτάσεις για την προσαρμογή των ναύλων για τα κρουαζιερόπλοια για να υποστηρίξει την επιστροφή τους.
Η απόφαση να αυξηθούν οι δασμοί ήρθε μετά το νέο ρεκόρ διέλευσης στη διώρυγα του Σουέζ τον Οκτώβριο. Ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε κατά 14 τοις εκατό σε ετήσια βάση με συνολικά 1.847 διελεύσεις πλοίων.
Η Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε τις υψηλότερες ημερήσιες διελεύσεις στην ιστορία της, στις 29 Σεπτεμβρίου 2021. Συνολικά 87 πλοία διέσχισαν το κανάλι, δηλαδή 4,8 εκατομμύρια καθαροί τόνοι. Σε όρους χωρητικότητας, τους πρώτους δέκα μήνες του 2021, το κανάλι σημείωσε σχεδόν εννέα τοις εκατό αύξηση στις διελεύσεις των πλοίων. Συνολικά 17.020 πλοία πραγματοποίησαν το ταξίδι έναντι 1.380 τους πρώτους 10 μήνες του 2020.
Η Αρχή προβλέπει ισχυρούς όγκους διέλευσης και το επόμενο έτος και λέει ότι είναι έτοιμη να διαχειριστεί την κίνηση. Συνεχίζει επίσης τις προσπάθειες για την αναβάθμιση των λειτουργιών της και την ενίσχυση των υπηρεσιών του καναλιού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr