Ο βαλτικός δείκτης, που καθρεφτίζει την απόδοση ναυλαγοράς στα μεγέθη πλοίων capesize, panamax, supramax και handysize, αυξήθηκε 245 μονάδες, ή 5,2%, στις 4.962, το υψηλότερο από τον Σεπτέμβριο του 2008.
Ο δείκτης capesize ανέβηκε 722 μονάδες, ή 9,5%, στις 8.322, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκαν κατά 5.983 $ στα 69.013 $.
Ο δείκτης στο μέγεθος πλοίου panamax αυξήθηκε 10 μονάδες, ή 0,2%, στις 4.030, το υψηλότερο από τις 12 Ιουλίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία μεταφέρουν 60.000-70.000 τόνους άνθρακα ή σιτηρά, αυξήθηκαν 91 δολάρια σε 36.271 δολάρια. Ο δείκτης στο μικρότερο μέγεθος πλοίου supramax αυξήθηκε 10 μονάδες στις 3.373.
Ωστόσο ανησυχίες για την επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας συνεχίζουν να απειλούν σημαντικά την εντυπωσιακή άνοδο της ναυλαγοράς. Οι προβλέψεις για την ανάπτυξη της Κίνας μειώθηκαν από τον οίκο αξιολόγησης Fitch εν μέσω αβεβαιότητας Evergrande. Η Fitch Ratings δήλωσε ότι ανάπτυξη της Κίνας αναμένεται να φτάσει στο 8,1% φέτος, σε σύγκριση με μια προηγούμενη εκτίμηση 8,4%, λέγοντας ότι «ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει τις προοπτικές είναι η επιβράδυνση στον τομέα των ακινήτων».
Σε κάθε περίπτωση ο Σεπτέμβριος τερματίζει με ένα εντυπωσιακό συνεχόμενο ράλι στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου και οι ανησυχίες για τη δυναμική της Κινέζικης οικονομίας δεν παρουσιάζουν αρνητικό αντίκτυπο στη ζήτηση και στην ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου. Η συνεχόμενη συμφόρηση σε λιμάνια της Κίνας που έχει παρουσιαστεί έντονα από τον Αύγουστο αποτελεί καταλυτικό παράγοντα στη διατήρηση της τρέχουσας ευφορίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr