Η ελληνική ναυτιλιακή, κατάφερε να σημειώσει εντυπωσιακά κέρδη, παρά την πανδημία, αφήνοντας για ακόμη μία φορά το δικό της στίγμα, στον τομέα του φορτίου ξηρού χυδήν.
Αναλυτικότερα, τα καθαρά έσοδα για το δεύτερο τρίμηνο ανήλθαν σε 32,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το προηγούμενο ήταν 21,3 εκατομμύρια, καταγράφοντας συνολικά το πρώτο εξάμηνο, καθαρά έσοδα ύψους 53,8 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA του δεύτερου τριμήνου ήταν 54,1 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή 0,27 δολάρια.
Να σημειωθεί ωστόσο, πως παρά τα θετικά της αποτελέσματα, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, επηρεάστηκε αρκετά από την πανδημία μέσα στο τρίμηνο, καθώς υπήρξε μεγαλύτερος αριθμός πληρώματος και σχετικών κοστών, τα οποία ανήλθαν σε περίπου 1,1 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Δρ. Λουκάς Μπαρμπάρης, πρόεδρος της Safe Bulkers, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσουμε στους μετόχους μας τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, με ισχυρή κερδοφορία, μειωμένο χρέος και σημαντικές ενέργειες προς την ανανέωση του στόλου».
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως μόνο σε ένα εξάμηνο, η εταιρεία πούλησε έξι dry bulkers, τέσσερα από τα οποία ήταν μεγέθους Panamax και δύο Kamsarmax.
Την ίδια στιγμή, το βιβλίο παραγγελιών της διαθέτει οχτώ ιαπωνικά πλοία, πέντε εκ των οποίων είναι μεγέθους Kamsarmax και τα υπόλοιπα post-Panamax.
Από αυτά τα πλοία φορτίου ξηρού χυδήν, αναμένεται να παραδοθούν δύο το 2022, τέσσερα το 2023 και δύο το 2024.
Να αναφερθεί, πως όλα συναντούν τις απαιτήσεις της Φάσης 3 της Energy Efficiency Design Index, για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων που έχει υιοθετήσει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (ΙΜΟ), καθώς και του τελευταίου κανονισμού σχετικά με τις εκπομπές αζώτου.
Επιπροσθέτως, μέσα στο εξάμηνο, η εταιρεία έκανε συμφωνία και παρέλαβε ένα μεταχειρισμένο dry bulker μεγέθους Panamax με έτος κατασκευής το 2013 και προχώρησε σε παραλαβή για ακόμη ένα κατασκευής του 2011.
Μάλιστα, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 η ναυτιλιακή κατάφερε να έχει, μέσο επίπεδο χρονοναύλωσης των πλοίων (Time Charter Equivalent Earnings - TCE) στα 21,098 δολάρια ανά μέρα σε σύγκριση με 8.094 δολάρια κατά την ίδια περίοδο το 2020.
Τέλος να υπενθυμίσουμε πως, η Safe Bulkers κατέχει στόλο 40 πλοίων με μέσο όρο ηλικίας τα 10,27 χρόνια.
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr