Η Ομοσπονδία στην επιστολή της αναφέρει τα εξής:
«Όπως είναι γνωστό στις 16 Ιουλίου 2021, κατόπιν πρωτοβουλίας της Ομοσπονδίας μας, πραγματοποιήθηκαν εν πλω έλεγχοι από μεικτά κλιμάκια λιμενικών οργάνων και εκπροσώπων μας, στα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού από το λιμάνι της Κυλλήνης. Κατά τους εν λόγω ελέγχους διαπιστώθηκαν πλείστες όσες παραβιάσεις των διατάξεων περί προσωπικού πλοίων όπως αναγράφονται στα σχετικά συνταχθέντα πρακτικά, τα οποία όμως αρνήθηκαν να υπογράψουν οι εκπρόσωποί μας για όσους λόγους αναφέρονται στο με Α.Π. 5296/19-07-2021 έγγραφό μας προς το Υπουργείο σας.
Όπως αναγράφουμε στο πιο πάνω έγγραφό μας, τον συγκεκριμένο έλεγχο δεν τον ζητήσαμε τυχαία, αλλά εξ αιτίας της επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς τόσο της πλοιοκτήτριας εταιρείας στα πλοία της γραμμής Κυλλήνης, η οποία εκμεταλλευόμενη την μονοπωλιακή της θέση και «ανεκτικότητα» των εκεί λιμενικών οργάνων, πράττει τα όσα πράττει και δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε και πάλι.
Εξ αιτίας δε της πικρής εμπειρίας του παρελθόντος, ότι δηλαδή οι κοινοί έλεγχοι ναι μεν καταδεικνύουν συνεχείς παραβιάσεις της νομοθεσίας και των ΣΣΕ σε βάρος των Ναυτικών μας (οφειλόμενες αποδοχές, απλήρωτες υπερωρίες, παραβιάσεις όρων, ωρών και ορίων απασχόλησης κλπ.), πλην όμως, δεν έχουμε καμία περαιτέρω ενημέρωση για την αποκατάσταση των διαπιστούμενων παραβιάσεων, με αποτέλεσμα να συνεχίζονται και να διαιωνίζονται οι ίδιες παρανομίες.
Νεότερο κλιμάκιο της Ομοσπονδίας μας με επί κεφαλής τον Γενικό μας Γραμματέα, προέβη στις 23 και 24 Ιουλίου σε επανέλεγχο των παραπάνω πλοίων, όπου δυστυχώς διαπιστώθηκε και πάλι ότι όχι μόνο καμία αποκατάσταση δεν έγινε, αλλά οι παραβιάσεις συνεχίζονταν εντονότερα και ιδιαίτερα με υπεραπασχόληση του προσωπικού, πέραν των 18 ωρών, με αυξημένα δρομολόγια, επί πλέον των εγκεκριμένων, και μάλιστα χωρίς να το γνωρίζει το Λιμεναρχείο, όπως οι ίδιοι μας δήλωσαν κατά την εκεί επίσκεψή μας και χωρίς όμως, το κυριότερο, να έχουν προβεί σε καμία έστω και τυπικά ενέργεια.
Το παραπάνω κλιμάκιο επισκέφθηκε και τα πλοία στο λιμάνι της Πάτρας όπου και διαπίστωσε για άλλη μια φορά, την βασιμότητα των καταγγελιών των συναδέλφων μας, για τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας και τις αντίξοες συνθήκες απασχόλησης στα πλοία που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Πάτρας-Ιταλίας.
Κύριε Υπουργέ,
Από το 2014, οπότε και δημοσιεύθηκε ο Ναυτοκτόνος νόμος, Ν. 4150/14, έχουμε αποστείλει στο Υπουργείο σας και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δεκάδες έγγραφα και καταγγελίες στις οποίες και θεμελιώνεται με ατράνταχτα επιχειρήματα ότι οι μειωμένες συνθέσεις του Ν. 4150 σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των δρομολογίων, σε όλες τις γραμμές, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες.
Δυστυχώς οι αρμόδιες αρχές ουδέποτε απάντησαν στα άνω διαβήματα και διαμαρτυρίες μας και συνεχίζουν να κωφεύουν και να αγνοούν την όλη δυσμενή κατάσταση και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί μας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, αλλά και τους εγγενείς κινδύνους για την ασφάλεια των ιδίων των πλοίων, των δρομολογίων και των επιβαινόντων.
Η κατάσταση αυτή έφθασε πια στο απροχώρητο. Οι συνεχείς παραβιάσεις από τα πλοία τόσο της Γραμμής Κυλλήνης, όσο και της γραμμής Πάτρας-Ιταλίας, μας οδηγούν και μας εξαναγκάζουν να καταφύγουμε στην χρήση του έσχατου μέσου που διαθέτει ο κάθε εργαζόμενος, δηλαδή στις δυναμικές παρεμβάσεις. Προειδοποιούμε, λοιπόν, όλες τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες και Φορείς ότι αν δεν έχουμε άμεσες και απτές παρεμβάσεις για την επίλυση όλων αυτών των διαπιστωθέντων προβλημάτων, η απάντησή μας θα δοθεί στους καταπέλτες και μάλιστα πολύ σύντομα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr