Με τους ισχυρούς όγκους φορτίων να κυριαρχούν στην αγορά μέχρι αυτό το σημείο το 2021, αυτό αναμένεται να συνεχιστεί στα μέσα του έτους, αν και η εταιρεία αναμένει ότι θα υπάρξει «σταδιακή εξομάλυνση της εξέλιξης κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους», είπε στην έκθεση κερδών Q1 στις 12 Μαΐου.
Η σταθερή ζήτηση από τη βασική περιοχή εξαγωγής της Βόρειας Ασίας, που αποτελεί τη βάση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων για το τρέχον έτος, έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις και καθυστερήσεις στα λιμάνια μεταξύ των περιοχών εισαγωγής, ιδίως της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.
Παρά τη ζήτηση αυτή, οι όγκοι που μεταφέρθηκαν από την Hapag-Lloyd κατά το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν 2,6% σε 2,98 εκατομμύρια TEUs (ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδιών), με καθυστερήσεις στα λιμάνια και ελλείψεις εξοπλισμού, κυρίως διαθέσιμα πλοία και containers.
Η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι κατά το υπόλοιπο του έτους, οι παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες αναμένεται να ανακάμψουν, κάτι που αναμένεται να ενισχύσει το παγκόσμιο εμπόριο και, με τη σειρά του, τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων σε εμπορευματοκιβώτια σε όλο τον κόσμο.
Παρά την αναμενόμενη αύξηση του όγκου, η κατάσταση στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο φαίνεται κάπως ασταθής σε αυτό το σημείο. Μετά τον αποκλεισμό της διώρυγας του Σουέζ τον Μάρτιο, δημιουργήθηκαν περαιτέρω σημεία συμφόρησης τόσο στα ευρωπαϊκά όσο και στα ασιατικά λιμάνια, τα οποία επιδείνωσαν περαιτέρω τις ελλείψεις εξοπλισμού.
Καθώς συνεχίζεται η διάθεση εμβολίων σε ολόκληρη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ο χώρος στα πλοία μέχρι τον Ιούνιο και τον Ιούλιο σχεδόν εξαλείφεται με τις κρατήσεις να συνεχίζονται με ρυθμό, με τους εισαγωγείς να γεμίζουν αποθήκες με την ελπίδα των πωλήσεων καθώς η ζήτηση των καταναλωτών ανακάμπτει.
Τα έξοδα μεταφοράς μειώθηκαν κατά 14,2% τους πρώτους τρεις μήνες λόγω των χαμηλότερων τιμών κατανάλωσης καυσίμων και των νομισματικών επιπτώσεων, ανέφερε η εταιρεία. Οι τιμές για καύσιμα πλοίων 0,5% S παραδόθηκαν - το Ρότερνταμ ήταν κατά μέσο όρο 413 $ / mt το πρώτο τρίμηνο του 2021, σε σύγκριση με 417 $ / mt το προηγούμενο έτος. Χωρίς τον μέσο όρο του Μαρτίου του 2020, οι τιμές ήταν πολύ υψηλότερες πριν από το COVID-19.
Επίσης, η κατανάλωση καυσίμων μειώθηκε και κατέλαβε μικρότερο ποσοστό των συνολικών λειτουργικών εξόδων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. "Αυτή η πτώση προκλήθηκε ουσιαστικά από μια ελαφρά μείωση της χωρητικότητας του πλοίου σε σύγκριση με την περίοδο του προηγούμενου έτους και τους μεγαλύτερους χρόνους αναμονής στα λιμάνια και πριν." "Ταυτόχρονα, θεωρείται σαφής αύξηση της μέσης τιμής κατανάλωσης καυσίμων, η οποία θα πρέπει να επηρεάσει αρνητικά την εξέλιξη των κερδών", ανέφερε. Η εταιρεία έχει επισημάνει μια πρόβλεψη για τον όγκο των μεταφορών "να αυξάνεται ελαφρώς" το 2021, ενώ οι τιμές κατανάλωσης καυσίμων μαζί με τα ναύλα είναι "ολοένα και πιο ξεκάθαρα", αναμένει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr