Τα λιμάνια ανεφοδιασμού με καύσιμα της Βόρειας Ευρώπης και της Μεσογείου έχουν άμεση ποσότητα όγκου όλων των βαθμών καυσίμου για παροχή. Τα VLSFO και LSMGO είναι διαθέσιμα σε σύντομο χρονικό διάστημα και HSFO380 απαιτούν κράτηση περίπου 3-4 ημέρες μπροστά στο ARA και το Στενό του Γιβραλτάρ.
Λιγότεροι προμηθευτές προσφέρουν HSFO στα Κανάρια Νησιά και τη Νότια Αφρική, όπου απαιτούν μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης. Το HSFO180 ήταν ιδιαίτερα σε περιορισμό στο Durban και στο Port Elizabeth τους τελευταίους μήνες, ενώ το VLSFO και το LSMGO μπορούν να προμηθευτούν άμεσα.
Οι προμήθειες καυσίμων είναι άφθονες στην ARA, ακόμη και όταν τα αποθέματα καυσίμου πετρελαίου μειώθηκαν σε χαμηλά επίπεδα τεσσάρων εβδομάδων προς τα τέλη Μαΐου.
Η τιμή LSMGO του Ρότερνταμ έχει ενισχυθεί έναντι των προθεσμιακών συμβολαίων VLSFO του Ρότερνταμ και των μελλοντικών συμβολαίων ICE Low Sulphur Gasoil κατά την τελευταία εβδομάδα. Η έκπτωση της LSMGO στο premium της ICE Gasoil έχει μειωθεί κατά 9 $ / mt στα 20 $ / mt, ενώ το premium της έναντι του VLSFO έχει αυξηθεί κατά 9 $ / mt στα 66 $ / mt.
Τόσο οι τιμές ICE Gasoil όσο και LSMGO έχουν αυξηθεί έναντι του VLSFO τον περασμένο μήνα, με τη ζήτηση μέσου αποστάγματος να βοηθάται από προετοιμασίες για κορυφαία δραστηριότητα οδήγησης το καλοκαίρι και χαλάρωση των περιορισμών Covid-19 στην κινητικότητα.
Η ζήτηση καυσίμων αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω σε σχέση με τη ζήτηση καυσίμων VLSFO, καθώς η ανάκαμψη του ντίζελ που καταναλώνεται ως καύσιμο δρόμου θα πρέπει να ξεπεράσει οποιαδήποτε αύξηση των καυσίμων. Αυτό αντικατοπτρίζεται στις καμπύλες προς τα εμπρός που δείχνουν μια ελαφριά καθυστέρηση για το VLSFO, ενώ η καμπύλη του ICE Gasoil βρίσκεται σε ένα contango μέχρι τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, πριν ενταχθεί στο VLSFO σε καθυστέρηση για το υπόλοιπο του έτους.
Οι καθυστερήσεις φόρτωσης στο Algeciras και το Γιβραλτάρ προκάλεσαν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στις αρχές της εβδομάδας. Τα πλοία περίμεναν να ετοιμαστούν οι φορτηγίδες αποθηκών, ωθώντας τις ουρές αποθηκών στο Γιβραλτάρ σε εννέα πλοία που περιμένουν την Τρίτη, σύμφωνα με τον τοπικό λιμενικό πράκτορα MH Bland. Η συμφόρηση μειώθηκε σε έξι πλοία την Τετάρτη το πρωί, πριν άλλα σκάφη μπήκαν στην ουρά για συνολικά οκτώ την Τετάρτη το απόγευμα.
Ορισμένοι προμηθευτές στα δύο λιμάνια λειτουργούν καθυστερημένα, με καθυστερήσεις που κυμαίνονται από μισή ημέρα έως ημέρα.
Η πρόγνωση του καιρού φαίνεται πολύ πιο ήρεμη για τα λιμάνια της Μεσογείου προς τα εμπρός από ό, τι τις προηγούμενες εβδομάδες. Οι ισχυροί άνεμοι και η διόγκωση είναι γενικά μια μεγαλύτερη απειλή για τις δεξαμενές ανεφοδιασμού το χειμώνα και την άνοιξη τους μήνες από ό, τι το καλοκαίρι, και δεν υπάρχουν καιρικές διαταραχές στον ορίζοντα.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr