Ο αριθμός και ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων, που δεν μπόρεσαν να μετακινηθούν από και προς το λιμάνι Yantian, είναι ήδη μεγαλύτεροι από εκείνους που επηρεάστηκαν από το «μπλοκάρισμα» της διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο.
Ο Lars Jensen, Διευθύνων Σύμβουλος της δανέζικης συμβουλευτικής εταιρείας, Vespucci Maritime, μπήκε στη διαδικασία να συγκρίνει τις επιπτώσεις των δύο περιστατικών.
Το Yantian διαχειρίστηκε εμπορευματοκιβώτια συνολικής χωρητικότητας 13,3 εκατ. TEU το 2020, ήτοι 36,400 TEU ανά ημέρα. Στο υποθετικό σενάριο ότι το Yantian -υπεύθυνο για περισσότερο από το 1/3 του εξωτερικού εμπορίου του Guangdong και για το 1/4 του εμπορίου της Κίνας με τις ΗΠΑ- λειτουργεί στο 30%, από τότε που εντοπίστηκαν τα κρούσματα Covid-19, αυτό θα σήμαινε ότι παραμένουν στον «αέρα» 25.500 TEU ημερησίως ή συνολικά 357.000 TEU μέχρι σήμερα.
Όταν όμως η διώρυγα του Σουέζ αποκλείστηκε από το Ever Given, επηρεάστηκε μία ημερήσια ροή 55.000 TEU. Μόνο που η κρίση στο Σουέζ διήρκεσε μόλις έξι ημέρες.
«Δεν πρέπει να υποτιμούμε το μέγεθος των επερχόμενων παράπλευρων συνεπειών» είχε προειδοποιήσει ο Jensen προ ημερών.
{https://twitter.com/loriannlarocco/status/1401896559176990722}
Ορισμένα πλοία άλλαξαν πορεία και κατευθύνθηκαν προς άλλα λιμάνια της Νότιας Ασίας, όπως το Nansha και το Shekou στο Χονγκ Κονγκ, ωστόσο οι εγκαταστάσεις των λιμανιών αυτών δεν είναι σε θέση να χειριστούν την τεράστια ροή των εμπορευματοκιβωτίων, που δημιούργησε η κρίση στο Yantian.
Υπάρχουν, επίσης, 40 ακόμη πλοία που περιμένουν επί ματαίω να αγκυροβολήσουν στο Yantian, με την ελπίδα ότι θα δημιουργηθεί σύντομα ένα μικρό άνοιγμα στο λιμάνι, προκειμένου να τα φιλοξενήσει.
«Κάθε μέρα που περνά, αυξάνεται ο όγκος των φορτίων που βρίσκονται σε αναμονή. Μόλις το Yantian επανέλθει στην κανονικότητα, θα πρέπει να περιμένουμε αύξηση των υπό παραλαβή φορτίων, τουλάχιστον στο βαθμό που υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα πλοία για να τα χειριστούν. Αυτό με τη σειρά του θα προκαλέσει πρόσθετη συμφόρηση, με τον χρόνο καθυστέρησης να υπολογίζεται σε περίπου δύο έως πέντε εβδομάδες», δήλωσε ο Jensen, προσθέτοντας ότι συνεχίζει να υφίσταται το πρόβλημα της διακοπής των κενών ροών στη Νότια Κίνα, γεγονός που θα δημιουργήσει μεγαλύτερη από το αναμενόμενο συμφόρηση σε όλα τα λιμάνια της περιοχής.
Σημειώνεται ότι η Hutchison Ports, με έδρα τους Βρετανικούς Παρθένους Νήσους, ανακοίνωσε πρόσφατα μία μεγάλη επέκταση στο Yantian, προσφέροντας μία «χείρα βοηθείας» στο σοβαρό πρόβλημα συμφόρησης, που αντιμετωπίζει το κινεζικό λιμάνι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr