Τα μέτρα που προτείνονται, θα είναι υποχρεωτικά και αναμένεται να εγκριθούν όταν η επιτροπή του οργανισμού συνεδριάσει για την 76η σύνοδό της από τις 10-17 Ιουνίου 2021.
Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις της σύμβασης MARPOL απαιτούν από τα πλοία να λάβουν δύο μέτρα μαζί για τη μείωση της των εκπομπών του άνθρακα.
Να σημειωθεί ότι αυτές οι αποφάσεις είναι απόρροια της αρχικής στρατηγικής GHG του IMO, η οποία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών των διεθνών μεταφορών κατά 40% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2008.
Έτσι λοιπόν, τα δύο νέα μέτρα που αναμένεται να παρθούν είναι τα εξής. Πρώτον, η τεχνική υποχρέωση σχετικά με την μείωση των εκπομπών του άνθρακα, η οποία θα μετριέται με βάση ένα νέο δείκτη ενεργειακής απόδοσης (Energy Efficiency Existing Ship Index ή EEXI). Και δεύτερον, η λειτουργική υποχρέωση, της οποίας η εκπλήρωση, θα φαίνεται με βάση έναν νέο δείκτη έντασης άνθρακα (Carbon Intensity Indicator ή CII).
Η διπλή προσέγγιση στοχεύει στην αντιμετώπιση τόσο των τεχνικών (πώς το πλοίο είναι εξοπλισμένο) όσο και λειτουργικών μέτρων που απαιτούνται για μία πιο «πράσινη» ναυτιλία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr