Σύμφωνα με την εβδομαδιαία έκθεση αναφοράς αγοραπωλησιών του ελληνικού μεσιτικού οίκου Intermodal, στην αγορά δεξαμενοπλοίων, σημαντική πώληση των τελευταίων ημερών ήταν για το πλοίο μεγέθους suezmax M/T MOGRA χωρητικότητας 150.709dwt χτισμένο το έτος 2000 στην Ιαπωνία, όπου πωλήθηκε σε Κινέζους για μια τιμή περίπου 16εκ δολαρίων. Στον τομέα bulk carriers, σημαντική πώληση σημειώθηκε για το μέγεθος capesize M/V AUSTRALIA MARU χωρητικότητας 181.415dwt χτισμένο το 2012, όπου πωλήθηκε σε Έλληνα εφοπλιστή Seanergy για 33.7εκ δολάρια.
Η αγορά των ναυπηγήσεων σε παραγγελίες νέων πλοίων εμφάνισε σημαντικό όγκο για πλοία μη συμβατού τύπου. Στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, ο Φινλανδός εφοπλιστής Lundqvist AB σημείωσε μια νέα παραγγελία για μεγέθους aframax σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, Sumitomo. Στον τομέα bulk carriers, το ναυπηγείο της Κίνας Qingdao Beihai εξασφάλισε παραγγελία για δυο πλοία μεγέθους newscastlemax από CMT αξίας 58.5 εκ δολάρια το καθένα, με μηχανές πρόωσης κινητήρων LNG. Στο μέγεθος post panamax bulk carrier σημειώθηκε παραγγελία για δυο πλοία αξίας 37εκ δολάρια το καθένα. Στον τομέα των containers υπήρξε επίσης κινητικότητα για το μέγεθος feeder. Επίσης στον τομέα LPG, σημειώθηκε μια παραγγελία για πλοίο χωρητικότητας 84κ cbm στο ναυπηγείο Hyundai Mipo από τον Έλληνα εφοπλιστή Tsakos Shipmanagement.
Με μια γρήγορη ματιά στην τάση όσον αφορά τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων στον τομέα bulk carriers, όπως καθρεφτίζονται στο εβδομαδιαίο report της Intermodal, διαφαίνεται εβδομαδιαία ανοδική τάση σε όλα τα μεγέθη πλοίων με τη μεγαλύτερη αύξηση για το μέγεθος Ultramax, 6.3% και ακολουθεί το μέγεθος capesize, 2.9%. Στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στο μέγεθος LR1, 4.4% και ακολουθεί το μέγεθος suezmax, 4%.
Στην αγορά των ναυπηγήσεων, εν αντιθέσει με τις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων, δεν εμφανίζονται εβδομαδιαίες ανοδικές πιέσεις, αλλά μια σταθερή πιο ισχυρή εικόνα στη διάρκεια της φετινής χρονιάς συγκριτικά με το 2020, καθώς η ζήτηση για νέες παραγγελίες έχει διαφοροποιηθεί θετικά. Στα παρακάτω διαγράμματα από την Intermodal, καθορίζονται οι τάσεις στις τιμές των ναυπηγήσεων στον τομέα bulk carriers και tankers για διαφορετικά μεγέθη πλοίων. Είναι ξεκάθαρο ότι στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων, VLCC και Capesize, η αυξητική τάση είναι πολύ μεγαλύτερη για τη φετινή χρονιά συγκριτικά με τα μικρότερα μεγέθη πλοίων.
Σημαντική άνοδος σημειώνεται στις τιμές διαλύσεων των πλοίων σε επίπεδα περίπου $500/ldt και δεν αποτελεί έκπληξη να βλέπουμε ολοένα και περισσότερο ναυτιλιακούς παίκτες να προχωρούν προς διαλύσεις υπερήλικων πλοίων. Έντονος ανταγωνισμός σημειώνεται ανάμεσα στις χώρες διαλύσεων Μπαγκλαντές και Πακιστάν, ενώ η Ινδία εξακολουθεί να δυσκολεύεται να ακολουθήσει με το σοβαρό κύμα πανδημίας COVID-19. Στα παρακάτω διαγράμματα, απεικονίζονται συνοπτικά οι τάσεις στις τιμές διαλύσεων των πλοίων ανά χώρα διάλυσης στον τομέα bulk carriers και tankers.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr