Ως αποτέλεσμα, ενώ η προθεσμιακή αγορά προσπαθεί να απορροφήσει την ισχύ του Ειρηνικού, ο δείκτης spot capesize παραμένει χαμηλός σε σχέση με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, ειδικά μετά το πρόσφατο ράλι που σημειώθηκε στην αγορά.
Η υποψία είναι ότι η διόρθωση δεν έχει ακόμη τρέξει την πορεία της, παρόλο που η θεμελιώδης δύναμη παραμένει εμφανής από την ανθεκτικότητα του δείκτη να μειωθεί πολύ περισσότερο με οποιαδήποτε σημαντική ταχύτητα. Η άποψη της Breakwave Advisors παραμένει ότι το επόμενο σκέλος δεν θα έρθει πριν από τα μέσα Ιουνίου, αν και περαιτέρω μειώσεις θα είναι σχετικά ρηχές από τα τρέχουσα επίπεδα, καθώς η ζήτηση στα μικρότερα μεγέθη πλοίων παραμένει ισχυρή λόγω της άνευ προηγουμένου ζήτησης σιτηρών και μικρών φορτίων χύδην.
Η ανθεκτικότητα της ναυλαγοράς δεν οδηγείται από το σιδηρομετάλευμα και το μέγεθος capesize. Η παγκόσμια οικονομία ανακτά τη δυναμική της και η ζήτηση για πρώτες ύλες έχει αυξηθεί σημαντικά. Στην πραγματικότητα, το μέγεθος Capesize φαίνεται το λιγότερο υποστηρικτικό και το πιο ευάλωτο στην πρόσφατη καταστολή της Κίνας στις υψηλές τιμές των εμπορευμάτων με στόχο την αποκλιμάκωση των υπερθερμασμένων αγορών, ειδικά όσον αφορά τη χαλυβουργία της. Το οποίο μας φέρνει στον μεγαλύτερο κίνδυνο για το ράλι της ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, από τις επεμβάσεις της Κινέζικης οικονομίας. Με περισσότερο από το 60% της ζήτησης να προέρχεται από την Κίνα, η δυναμική της ναυλαγοράς bulk carriers εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κινέζικες εισαγωγές χύδην εμπορευμάτων. Σε οποιαδήποτε ένδειξη υποχώρησης στη κινέζικη ζήτηση για εισαγωγές, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου θα είναι η πρώτη που θα αισθανθεί τις επιπτώσεις.
Το 2021 αναμένεται ότι η αύξηση της ζήτησης χύδην ξηρού φορτίου θα είναι τριπλάσια από την καθαρή αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας, και παρόλο που το ποσοστό απασχόλησης του στόλου είναι ακόμα πολύ χαμηλότερο από τα επίπεδα ρεκόρ της δεκαετίας του 2000, η απασχόληση του στόλου bulk carriers οδεύει σε νέα πολυετή υψηλά επίπεδα που έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν σε υψηλότερα επίπεδα ναύλων.
Αναμένεται ότι η μεταβλητότητα θα αυξηθεί φέτος, και παρόλο που ένα τέτοιο ταραχώδες περιβάλλον μπορεί να φαίνεται τρομακτικό κατά καιρούς, είναι ένα χαρακτηριστικό για τη ναυτιλία που βρίσκεται σε χειμερία νάρκη για το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας και πρόκειται να επανέλθει σε βέλτιστες αποδόσεις ναυλαγοράς με τη σωστή διαχείριση μείωσης κινδύνου.
Θεμελιώδη στοιχεία ζήτησης που καθοδηγούν τη ναυλαγορά bulk carriers αντικατοπτρίζονται στον παρακάτω πίνακα με σημαντικές ετήσιες αυξήσεις στην Κινέζικη παραγωγή χάλυβα, εισαγωγές σιδηρομεταλεύματος, σόγια, καθώς και εξαγωγές σιδηρομεταλεύματος από Βραζιλία και Αυστραλία. Επίσης, φαίνεται η ετήσια αύξηση της προσφοράς του στόλου 3.5% και η απόδοση του Βαλτικού δείκτη BDI, όπου εμφανίζει 253.6% ετήσια αύξηση με τα βελτίωση στην απόδοση των ναύλων πλοίων μεγέθους capesize – 343.5% και 242.1% μεγέθους panamax.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr