Η TR Lady Shipping, εταιρεία χαρτοφυλακίου της Tufton, υπέγραψε την σχετική συμφωνία με την Anemoi, για να προμηθεύσει και να τοποθετήσει στο εν λόγω πλοίο τρία πανιά ρότορα (rotor sails) και ένα σύστημα ανάπτυξης σιδηροτροχιάς, το οποίο θα επιτρέπει στα πανιά να μετακινούνται κατά μήκος του καταστρώματος, ελαχιστοποιώντας έτσι τις αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία των λιμανιών.
Τα πανιά θα τοποθετηθούν εκ των υστέρων στο συγκεκριμένο πλοίο, κατά τη διάρκεια του αγκυροβολισμού του σε κινεζική γιάρδα, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2022. Την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών θα αναλάβει ο νηογνώμονας Lloyd’s Register.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Andrew Hampson, Διευθύνων Σύμβουλος της Tufton, δήλωσε: «Η Tufton έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει τους στόχους που έχει θέσει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) μειώνοντας κατά τουλάχιστον 50% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. Η εμπορική συμφωνία με την Anemoi είναι αντιπροσωπευτική της ικανότητας της Tufton να επιλέγει προσεκτικά από μια ποικιλία τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, προκειμένου να πετύχει τους εμπορικούς και περιβαλλοντικούς της στόχους».
Υπενθυμίζεται ότι η Tufton Oceanic Assets προχώρησε πρόσφατα στην πώληση δύο handysize bulk carriers, λαμβάνοντας συνολικά 20,5 εκατ. δολάρια.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Norsepower Oy Ltd. ανακοίνωσε κι αυτή πως πρόκειται να προχωρήσει στην εγκατάσταση πέντε κεκλιμένων rotor sails σε ένα νεότευκτο Very Large Ore Carrier (VLOC).
Τα rotor sails είναι κάθετοι κύλινδροι οι οποίοι, όταν περιστρέφονται, αξιοποιούν την αιολική ενέργεια και μέσω του φαινομένου Magnus παράγουν βοηθητική ισχύ πρόωσης, προσφέροντας σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση εκπομπών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr