Ο ξηρός δείκτης της Βαλτικής, ο οποίος παρακολουθεί τα ποσοστά για τα πλοία capesize, panamax και supramax που μεταφέρουν ξηρά εμπορεύματα χύδην, μειώθηκε κατά 62 μονάδες ή 2%, στις 3.077, το χαμηλότερο από τις 30 Απριλίου.
Ο δείκτης capesize σημείωσε πτώση 160 μονάδων ή 3,4%, στις 4.549 μονάδες, ο χαμηλότερος από τις 27 Απριλίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος συστατικών χάλυβα, μειώθηκαν κατά 1.331 δολάρια σε 37.724 δολάρια.
Ο δείκτης panamax σημείωσε πτώση 50 μονάδων ή 1,6%, στις 3.017 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών από περίπου 60.000 τόνους έως 70,00 τόνους, μειώθηκαν κατά 452 δολάρια σε 27.154 δολάρια. Ο δείκτης supramax σημείωσε άνοδο 14 μονάδων στις 2.283 μονάδες.
Παρόλο την πτώση που παρατηρήθηκε χθες ο δείκτης βαλτικής εξακολουθεί να διακυμαίνεται σε επίπεδα άνω των 3.000 μονάδων, για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, η διορθωτική τάση σε χαμηλότερα επίπεδα δημιουργεί ανησυχίες για τις επόμενες μέρες και το μεγαλύτερο μέγεθος capesize θα διαδραματίσει τον κύριο ρόλο για τη σταθεροποίηση της ανάκαμψης.
Τα σχέδια ανάπτυξης της Κινέζικης οικονομίας για το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς θα καθορίσουν τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και θα κατευθύνουν και την πορεία της ναυλαγοράς. Ο Απρίλιος τερμάτισε με ποσοστιαία μείωση 3.5 από τον προηγούμενο μήνα στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας, σύμφωνα με επίσημα τελωνειακά στοιχεία. Κύρια αιτία είναι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που προκάλεσαν διαταραχές από σημαντικούς προμηθευτές για αποστολή σιδηρομεταλλεύματος προς τον κορυφαίο καταναλωτή την Κίνα. Συνολικά στη διάρκεια Ιανουαρίου-Απριλίου, οι Κινέζικες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος πλησίασαν σε 381,98εκ τόνους έναντι 358,4 εκ πριν από ένα χρόνο.
Η δυναμική επάνοδος της Κινέζικης ανάπτυξης στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της χρονιάς καθοδήγησε και το άλμα της ναυλαγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση του ΑΕΠ της Κίνας κατά 18,3% από έτος σε έτος το πρώτο τρίμηνο ήταν η ισχυρότερη που σημειώθηκε από το 1992 και προκλήθηκε από την αύξηση των λιανικών πωλήσεων, της βιομηχανικής παραγωγής και των επενδύσεων σε πάγια στοιχεία ενεργητικού.
Η σημαντική μείωση της προσφοράς πλοίων σε συνδυασμό με τη δυναμική ανάκαμψη της Κινέζικης οικονομίας προμηνύει ότι οι επόμενοι μήνες θα παραμείνουν σε θετικό πρόσημο για τη ναυλαγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση της προσφοράς των πλοίων εκτιμάται να είναι η ιστορικά χαμηλότερη στη διάρκεια 2021-2022 δεδομένου του εξαιρετικά χαμηλού όγκου παραγγελιών των πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεως της Klaveness Combination Carriers, αναμένεται ότι η συνολική αύξηση του στόλου το 2021 θα καταλήξει στο 1,6%, που θα είναι η χαμηλότερη αύξηση στόλου που έχει καταγραφεί από το 1999. Για το 2022 αναμένουμε ότι η αύξηση του στόλου θα αυξηθεί ελαφρώς στο 1,9%.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr