Πρόκειται για το Human Rights Due Diligence Tool, το οποίο αποτελεί κοινή πρωτοβουλία των UN Global Compact (UNGC), Office of the High Commissioner for Human Rights (UN Human Rights), International Labour Organization (ILO) και International Maritime Organization (IMO).
Οι συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές εκδόθηκαν εν μέσω ανησυχιών ότι ο αριθμός των αποκλεισμένων ναυτικών ενδέχεται να εκτοξευτεί από 200.000 τώρα στα προηγούμενα επίπεδα των 400.000 του Σεπτεμβρίου 2020, όταν η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων ήταν στο αποκορύφωμά της.
Οι οργανισμοί των Ηνωμένων Εθνών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία ελπίζουν ότι το εργαλείο αυτό θα βοηθήσει προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών και οι εργασιακές συνθήκες στα πλοία συμμορφώνονται με τις διεθνείς προδιαγραφές.
Με αφορμή την έκδοση των κατευθυντήριων γραμμών, ο κ. Kitack Lim, Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, σημειώνει τα εξής:
«Οι ναυτικοί βρίσκονται στην καρδιά της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Βρίσκονται επίσης στο έλεος των περιορισμών του COVID-19 για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις.
Αυτό έχει οδηγήσει στην αδυναμία αλλαγών πληρωμάτων και επαναπατρισμού εκατοντάδων χιλιάδων ναυτικών, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι να παραμένουν στα πλοία πέραν των όσων ορίζουν οι συμβάσεις τους.
Εναπόκειται σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της ναυτιλίας και σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα να διασφαλίσουν την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών.
Αυτό το εργαλείο είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, παρέχοντας μια πρακτική προσέγγιση για τους ιδιοκτήτες φορτίου, τους ναυλωτές και τους παρόχους υπηρεσιών logistics ώστε να λαμβάνουν υπόψη τα ανθρώπινα δικαιώματα των ναυτικών και να διασφαλίζουν ότι έχουν προτεραιότητα, καθώς εργάζονται για την παράδοση απαραίτητων αγαθών».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr