Όπως έχει γράψει το Reporter, παρότι οι αρχικές πληροφορίες ανέφεραν πως ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι του Βόλου θα συνδυαζόταν με το Ηράκλειο, το οποίο «ανέβηκε» τη Δευτέρα, προτιμήθηκε να καθυστερήσει λίγο περισσότερο για να μη συμπέσουν πολλοί διαγωνισμοί και μειωθεί, έτσι, το ενδιαφέρον. Παράγοντες συνέδεσαν την αναβολή προκήρυξης του διαγωνισμού για το θεσσαλικό λιμάνι με το πλάνο του Πολεμικού Ναυτικού να αναπτύξει στον ευρύτερο χώρο του λιμένα μικρό ναύσταθμο με σκοπό να εξυπηρετήσει επιχειρησιακά την Ταξιαρχία Πεζοναυτών.
Μιλώντας στο τοπικό Ράδιο ΕΝΑ, ο κ. Ξηραδάκης είπε ότι τον ανησυχεί το επιχειρηματικό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ, που αν ξεκαθαρίσει, υπάρχουν επενδυτές που θα κοιτούσαν το λιμάνι του Βόλου, ενώ εκτίμησε ότι το λιμάνι θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις μεταφορτώσεις και τον τουρισμό με το χώρο υποδοχής κρουαζιερόπλοιων και μαρίνας σκαφών που μπορεί να γίνει και σε άλλο σημείο του Παγασητικού.
Όπως είπε, τον τελευταίο 1,5 χρόνο, εταιρίες εκφράστηκαν για να αναλάβουν ή να επενδύσουν στο λιμάνι του Βόλου, πρόσθεσε ότι ακούστηκαν και διάφορες απόψεις για τη χρήση του λιμένα, αρχής γενομένης από την απλή ιδέα να γίνει ένα ιδιωτικό λιμάνι, μια μαρίνα σκαφών ή οτιδήποτε, αρκεί να υπάρχει ένα ξεκάθαρο οικονομικό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ για το τι σκέφτεται να εφαρμόσει.
«Το λιμάνι έχει μείνει λίγο πίσω»
Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν μέρη στην Ελλάδα και στον κόσμο που ζητούν να έχουν μια σημαντική χρήση του λιμανιού τους από τις στρατιωτικές δυνάμεις, και για εμπορικούς λόγους. «Εάν υπάρχει στρατιωτική κινητικότητα, υπάρχουν και έσοδα για πολλούς», τόνισε και πρόσθεσε ότι τον απασχολεί το επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) του ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο έχει ουσιαστικά «κολλήσει» και τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Βόλου, γιατί δεν μπορεί να κάνει προγραμματισμό.
«Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι το λιμάνι έχει μείνει λίγο πίσω, γιατί ο Βόλος είναι ένα κομμάτι αξιοποιήσιμο και έχει ανθρώπους που μπορούν να το αξιοποιήσουν», δήλωσε και εξήγησε ότι υπάρχουν και επενδυτές που θα κοιτούσαν το λιμάνι του Βόλου, εάν το επιχειρηματικό πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ είναι ξεκάθαρο και ας μην αφορά την προβλήτα του Πολεμικού Ναυτικού.
«Θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας»
Ο Γιώργος Ξηραδάκης τόνισε ότι αυτή τη στιγμή ένα κομμάτι της ΝΑΤΟϊκής δύναμης με τα ελικόπτερα στο Στεφανοβίκειο, έχει σημαντική κινητικότητα στην περιοχή και εκτίμησε ότι σιγά – σιγά αυτή η κινητικότητα θα εισχωρήσει στην οικονομική ζωή του τόπου, με ανθρώπους που θα μένουν μόνιμα, άλλους που θα μεταφέρονται και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε ότι ο συνδυασμός Βόλου και Λάρισας είναι δύο μεγάλες γειτονιές, που εκ των πραγμάτων, όπως εξελίσσεται η κατάσταση, με το λιμάνι και την ηλεκτροκίνηση, την σιδηροδρομική σύνδεση, που ξεκινάει σύντομα και τις οδικές συνδέσεις, μπαίνουμε σε μια άλλη φάση ανάπτυξης της περιοχής και ρόλος της Θεσσαλίας θα είναι το διακομιστικό εμπόριο.
Κέντρο logistics
Ο ίδιος τόνισε ότι εκτός από το λιμάνι έχουμε και μια μεγάλη ακτογραμμή του Παγασητικού, που μπορεί να αναπτυχθεί, με σεβασμό στο περιβάλλον και χωρίς να μολύνει, όπως προς την πλευρά του Αλμυρού που υπάρχουν 2-3 λιμάνια, που μπορούν να αναπτυχθούν και να δώσουν και θέσεις εργασίας και ανάπτυξη, χωρίς επιπτώσεις στο βασικό κομμάτι του πλούτου της περιοχής που είναι ο Παγασητικός. «Είμαι υπέρ μιας αξιοπρεπούς χρήσης του λιμανιού μας. Αυτό που συμβαίνει τώρα στο λιμάνι του Βόλου, που το κύριο έσοδο είναι από το χώρο στάθμευσης, είναι αναξιοπρεπές, ειδικά για εμάς τους Βολιώτες και τους Θεσσαλούς, που είμαστε ναυτιλιακό κέντρο από τα αρχαία χρόνια», τόνισε το ναυτιλιακό στέλεχος.
Όπως είπε, ο Βόλος είναι ένα σημαντικό σημείο της Βαλκανικής χερσονήσου που καταλήγει στην Ελληνική επικράτεια, έχει ένα προστατευμένο λιμάνι, τη δυνατότητα να φέρνει καλό μέγεθος πλοίων για μεταφορτώσεις, για να μπορούν να εξυπηρετηθούν άμεσα οι μονάδες των logistics με διακομιστικά κέντρα που μπορούν να γίνουν στο Βελεστίνο και σε όλες τις περιοχές της Θεσσαλίας. Πρόσθεσε δε ότι η Ελλάδα τα επόμενα 20 χρόνια θα είναι πολύ διαφορετική με τον τρόπο που θα αναπτύσσεται.
Τέλος, ανέφερε ότι σημαντικό είναι και το τουριστικό κομμάτι, θα πρέπει να υπάρχει χώρος υποδοχής για ένα κρουαζιερόπλοιο και για διάφορα σκάφη, ενώ οι μαρίνες μπορούν να γίνουν και σε άλλα σημεία του Παγασητικού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr