Στη συνάντηση που ακολούθησε με τον αρμόδιο υπουργό, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, ο τελευταίος σημείωσε ότι έχει συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή, η οποία θα εξασφαλίσει τη δαπάνη επαναπατρισμού των ναυτικών, ενώ το πλοίο εφοδιάστηκε με καύσιμα.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ, «η αντιπαλότητα και οι οικονομικές διαφορές μεταξύ των εταιριών PanthalassaMaritimeCorp. και DiamlemosShippingCo. έχουν καταστήσει θύματα και ομήρους τους ναυτεργάτες του πλοίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της συνάντησης με τον κ. Πλακιωτάκη:
Με πρωτοβουλία της ΠΕΝΕΝ και συγγενών των Ναυτεργατών που εργάζονται στο Φ/Γ πλοίο ANGELIC POWER πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΕΝ και ακολούθησε συνάντηση με τον Υπουργό Ε.Ν κ. Γ. Πλακιωτάκη.
Στην σύσκεψη που ακολούθησε επισημάνθηκε από τον Πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ η εγκληματική ευθύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας η οποία ουσιαστικά έχει εγκαταλείψει εδώ και μήνες τους 22 Ναυτεργάτες (9 Έλληνες) που επανδρώνουν το πλοίο.
Τονίστηκε ότι ήδη το πλήρωμα είναι σε πολύμηνο εγκλωβισμό (ορισμένοι από αυτούς έχουν 18 μήνες στο πλοίο) η εταιρεία τους τελευταίους δύο μήνες δεν τους πληρώνει τις δεδουλευμένες αποδοχές, δεν τροφοδοτεί το πλοίο με τα αναγκαία καύσιμα και την τροφοδοσία του πληρώματος, δεν έχει την παραμικρή επικοινωνία με το πλήρωμα.
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει στην εργασιακή και ψυχολογική εξουθένωση των Ναυτεργατών ενώ στις επαναλαμβανόμενες εκκλήσεις τους για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψής τους οι κινεζικές αρχές κωφεύουν και αρνούνται να παρέχουν την ιατρική βοήθεια τουλάχιστον σε 5 μέλη του πληρώματος που αποδεδειγμένα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας.
Ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ ανέδειξε τις ευθύνες κυβέρνησης - ΥΕΝ - ΥΠΕΞ που όλο αυτό το διάστημα οι όποιες ενέργειές τους δεν έχουν ακόμη οδηγήσει στην αυτονόητη αντιμετώπιση των ιατρικών προβλημάτων των Ναυτεργατών που την έχουν ανάγκη.
Οι κινεζικές αρχές θεωρούν και έως τώρα αντιμετωπίζουν το πρόβλημα ως μια διαφορά μεταξύ του ναυλωτή και της πλοιοκτήτριας εταιρείας, και με τον τρόπο αυτό στην πράξη υποβαθμίζουν την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και οι Ναυτεργάτες χρησιμοποιούνται ως μοχλός πίεσης στις οικονομικές διαφορές μεταξύ των εμπλεκομένων εταιριών.
Κατά τα λοιπά σημείωσε ότι οι επικοινωνιακές φανφάρες περί πρώτης ναυτιλίας του κόσμου, για το δήθεν κύρος που απολαμβάνει η χώρα μας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα και οι σχέσεις με την Κίνα 5 ολόκληρους μήνες που έχουν οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες αναλάβει την διευθέτηση του προβλήματος δεν έχουν δώσει καμιά λύση ούτε στο επείγον πρόβλημα της περίθαλψης των Ναυτεργατών!
Από την άλλη η κινεζική Cosco μετά το ξεπούλημα είναι ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας (Πειραιάς) και οι αυθαιρεσίες της εν μέσω πανδημίας διαδέχονται η μία την άλλη αλλά η κυβέρνηση δεν αξιοποιεί ούτε αυτόν τον παράγοντα προκειμένου να δοθεί λύση στον μακροχρόνιο εγκλωβισμό των Ναυτεργατών!
Από την πλευρά του ο Υπουργός Ε.Ν ανέφερε στην αντιπροσωπεία ότι συγκροτήθηκε η αρμόδια επιτροπή κηρύσσοντας το πλοίο σε εγκατάλειψη και με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η δαπάνη της παλιννόστησης των Ναυτεργατών από την Εστία Ναυτικών και παράλληλα με ενέργειές τους το πλοίο εφοδιάστηκε με καύσιμα.
Οι αποφάσεις αυτές θα κοινοποιηθούν άμεσα προς τις κινεζικές αρχές με σκοπό την απεμπλοκή του προβλήματος από την διένεξη εταιρείας - ατζέντη - ναυλωτή.
Σχολιάζοντας την απάντηση του ΥΕΝ ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε ότι οι ενέργειες αυτές είναι σε σωστή κατεύθυνση όμως σε καμία περίπτωση δεν εγγυούνται με βεβαιότητα την άμεση επίλυση του προβλήματος. Για τον λόγο αυτό ανέφερε ότι είναι αναγκαίο η χώρα μας να χρησιμοποιήσει όλα τα δυνατά μέσα (διπλωματικά και κυρίως πολιτικά) ώστε να τερματιστεί η παράνομη και απάνθρωπη ομηρία των Ναυτεργατών.
Παράλληλα επισήμανε ότι πρέπει να κινηθούν ταχύτατα οι δικαστικές διαδικασίες ώστε να λογοδοτήσει ο πλοιοκτήτης που φέρει την κύρια ευθύνη για την πρωτοφανή εγκατάλειψη του πληρώματος του ANGELIC POWER.
Στην παράσταση και στην συνάντηση με τον ΥΕΝ έλαβαν μέρος ο Β΄ Γ.Γ της ΠΕΠΕΝ, ο Πλοίαρχος και ο Λοστρόμος του πλοίου ANGELIC GLORY που και οι ίδιοι αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr