Η νέα καταγγελία της ΠΕΝΕΝ ακολουθεί την ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην οποία επισημαίνεται, ότι ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης συντονίζει σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων, με σκοπό τον απεγκλωβισμό των Ελλήνων ναυτικών.
Σύμφωνα με το ΥΝΑΝΠ, επί του πλοίου επιβαίνουν συνολικά 22 άτομα, ανάμεσα στα οποία 8 Έλληνες ναυτικοί και 1 Έλληνας τεχνικός επιθεωρητής.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ:
«Σε συνέχεια της καταγγελίας μας από τις 22/3/2021 σχετικά με το Φ/Γ πλοίο "ANGELICPOWER" της ελληνικής εταιρείας PANTHALASSAMARITIMECORP. η οποία έχει την διαχείρισή του και το οποίο ουσιαστικά η εταιρεία έχει εγκαταλείψει στην ράδα στις ακτές της Κίνας, θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Η κατάσταση στο πλοίο και η υγεία των Ναυτεργατών βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση.
Σε επανειλημμένες τηλεφωνικές επικοινωνίες του Προέδρου μας με μέλη του πληρώματος του ανωτέρω πλοίου προκύπτουν τα παρακάτω ανησυχητικά δεδομένα:
- 5 μέλη του πληρώματος έχουν άμεση ανάγκη (μεταξύ των οποίων και ο Πλοίαρχος) ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Εδώ και μέρες έχουν τελειώσει τα φάρμακά τους τα οποία είχαν στην διάθεσή τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα προβλήματα υγείας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μέλους του πληρώματος που έχει υπέρταση και λόγω έλλειψης φαρμακευτικής αγωγής έχει εκτοξευτεί η πίεση αίματος και σε καθημερινή βάση ξεπερνάει τα 190 mmHg!
Άλλο μέλος του πληρώματος έχει επαναλαμβανόμενα λιποθυμικά επεισόδια. Δύο ακόμη αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα δερματικών παθήσεων.
- Η ψυχολογική κατάσταση των 22 Ναυτεργατών έχει επιβαρυνθεί δραματικά αφού ορισμένοι από αυτούς βρίσκονται έως και 17 μήνες εγκλωβισμένοι στο πλοίο, ενώ παραμένουν στο συγκεκριμένο αγκυροβόλιο πάνω από 8 μήνες.
- Τα κατεψυγμένα πλέον τρόφιμα επαρκούν για όχι περισσότερο από 10 μέρες και αυτά πλέον τα καταναλώνουν με το σταγονόμετρο.
- Τα καύσιμα του πλοίου τελειώνουν σε 4 - 5 μέρες και εάν για λόγους ασφαλείας το πλοίο χρειαστεί να κινηθεί είναι πολύ αμφίβολο εάν με τα διαθέσιμα καύσιμα στο πλοίο θα μπορέσουν να κινηθούν.
- Υπογραμμίζουμε επίσης ότι το ναυτολόγιο του πλοίου έχει λήξει, το ίδιο αφορά και το πιστοποιητικό P&I, ακόμη και οι ηλεκτρονικοί χάρτες παραμένουν απλήρωτοι. Επίσης, το σύνολο του πληρώματος παραμένει απλήρωτο για δύο μήνες, ενώ επιβαίνων τεχνικός στο πλοίο έχει να λαμβάνει μισθούς 5 μηνών.
Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ το πλοίο απέχει από την στεριά 4-5 μίλια και από το κοντινότερο ασφαλές λιμάνι 45 μίλια.
Η αντιπαλότητα και οι οικονομικές διαφορές μεταξύ των εταιριών PanthalassaMaritimeCorp. και DiamlemosShippingCo. έχουν καταστήσει θύματα και ομήρους τους Ναυτεργάτες του πλοίου και το κυριότερο εκθέτουν σε άμεσο κίνδυνο την υγεία τους και παράλληλα υπονομεύουν το σύνολο των δικαιωμάτων τους στην ΣΣΕ, την κοινωνική ασφάλιση, την εργασία και την παλιννόστησή τους.
Όλο αυτό το χρονικό διάστημα υπηρεσίες του ΥΕΝ, του Υπουργείου Εξωτερικών, της Πρεσβείας μας στην Σαγκάη παρεμβαίνουν προς τις κινεζικές αρχές για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα χωρίς ωστόσο να σημειωθεί καμιά θετική εξέλιξη.
Πέρα από την παρέμβαση στις κινεζικές αρχές οι ευθύνες κυβέρνησης - ΥΕΝ είναι βαρύτατες αφού έχουν βγάλει από το κάδρο των ευθυνών τον βασικό παράγοντα και υπεύθυνο για την πρωτοφανή εγκατάλειψη των Ναυτεργατών, τον πλοιοκτήτη - διαχειριστή Μ. Λαιμό.
Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, οι κινεζικές αρχές και ο αρμόδιος ατζέντης του πλοίου ζητούν τις οφειλές που έχει η εταιρεία προς αυτούς προκειμένου να διεκπεραιώσουν άμεσα τις υποχρεώσεις τους για την ασφαλή μετάβαση του σε λιμάνι και να εξασφαλισθεί η παροχή ιατροφαρμακευτικής βοήθειας στο πλήρωμα και σε μεταγενέστερο χρόνο η παλιννόστηση των Ναυτεργατών στις χώρες από τις οποίες προέρχονται.
Το ίδιο χρονικό διάστημα ο πλοιοκτήτης της εταιρείας έχει εξαφανιστεί, δεν σηκώνει ούτε το τηλέφωνο στις προσπάθειες των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και ανενόχλητος πλέον από κάθε αρχή και υπηρεσία διάγει πολυτελή βίο.
Το Κ.Λ. Πειραιά έχει σχηματίσει δικογραφία η οποία θα σταλεί στην Εισαγγελία Πειραιά αλλά παρ' όλα αυτά ακόμη δεν έχει κινηθεί καμιά νομική - δικαστική σε βάρος του διαδικασία και οι κίνδυνοι για την υγεία και την ζωή των Ναυτεργατών είναι περισσότερο από ποτέ ορατοί.
Οι Ναυτεργάτες έχουν γίνει μπαλάκι του πινγκ πογκ ανάμεσα στις εμπλεκόμενες εταιρίες, του ναυλωτή και του ατζέντη του πλοίου και το χειρότερο όλων οι επίσημες αρχές της χώρας έως τώρα έχουν αποτύχει οικτρά να δώσουν λύση στο άμεσο και επείγον πρόβλημα της παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που έχουν ανάγκη συγκεκριμένα μέλη του πληρώματος.
Σημειώνουμε ότι τις επόμενες μέρες πρόκειται να εκδικαστεί σε κινεζικό δικαστήριο η απαίτηση του ναυλωτή (κινέζος) προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία, όμως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα σε αυτό, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα δοθεί τέλος και στον γολγοθά των 22 Ναυτεργατών του πλοίου.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα θωρούμε επιτακτική ανάγκη να κινηθεί ταχύτατα η διαδικασία απόδοσης ευθυνών, να προσαχθεί ο πλοιοκτήτης με εισαγγελική διαταγή όχι μόνο να δώσει εξηγήσεις αλλά να τακτοποιήσει επειγόντως τις οικονομικές εκκρεμότητες προς τον ατζέντη (λέγεται ότι του οφείλει περί τις 100 χιλιάδες δολάρια) ώστε χωρίς πλέον καμιά καθυστέρηση να εξασφαλιστεί η πρόσβαση των ασθενούντων Ναυτεργατών στις υπηρεσίες για την υγειονομική τους φροντίδα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr