Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, συνολικά 794 πλοία άλλαξαν ιδιοκτήτη το 2020, με τα handysizes και τα supramaxes να είναι τα πιο δημοφιλή. Φέτος κι ενώ το πρώτο τρίμηνο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, 279 πλοία συμμετείχαν σε αγοραπωλησίες, με τους πλοιοκτήτες να ελκύονται περισσότερο από τα panamaxes (82 αγοραπωλησίες).
Η υψηλή ζήτηση για τα bulkers στην έναρξη της χρονιάς αντανακλάται, επίσης, και στην ταχέως αυξανόμενη αξία των περιουσιακών στοιχείων. Για παράδειγμα, ένα panamax 15 ετών αξίζει σήμερα 47,4% περισσότερο απ' ότι την 1η Ιανουαρίου 2021, αύξηση σχεδόν 4 εκατ. δολαρίων.
«Η τρέχουσα ισχύς τόσο των εμπορευμάτων όσο και των αγοραπωλησιών αναπόφευκτα οδηγεί σε ερωτήματα για το πόσο θα διαρκέσει. Παρότι έχει γίνει πολύς λόγος για ένα νέο "υπερκύκλο" στα εμπορεύματα, οι προσδοκίες της BIMCO είναι περισσότερο μετρημένες. Οι μακροπρόθεσμες τάσεις στην αγορά του ξηρού φορτίου δεν είναι εκείνες, οι οποίες στηρίζουν μία παρατεταμένη ανάκαμψη» σημειώνει ο επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας της BIMCO, Peter Sand.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr