Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, η Cosco Shipping δρομολογεί την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας, με αντικείμενο τον εφοδιασμό. Πηγές προσκείμενες στις ελληνικές επιχειρήσεις προμήθειας πλοίων σημειώνουν στο Reporter πως μία τέτοια κίνηση έχει «αθέμιτο και μονοπωλιακό χαρακτήρα» και εκτείνεται πέρα από τις αρμοδιότητες της κινεζικής εταιρείας, οι οποίες θα έπρεπε να εστιάζουν αποκλειστικά και μόνο στη διαχείριση του λιμένα.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως αν προχωρήσει η ίδρυση της θυγατρικής θα δημιουργήσει «μεγάλες ανισότητες» στο λιμάνι, θα πλήξει τον ανταγωνισμό και κατ' επέκταση θα πιέσει σε μείζονα βαθμό τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εξυπηρετούν τον εφοδιασμό. Μάλιστα, προαναγγέλουν κινητοποιήσεις και πρωτοβουλίες, όπως η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και καλούν την Πολιτεία να παρέμβει άμεσα. Σημειώνεται ότι ο κλάδος εφοδιασμού πλοίων επιβαρύνεται σημαντικά από τα μέτρα lockdown και από τον «άνισο ανταγωνισμό», όπως καταγγέλλεται, με τις επιχειρήσεις, οι οποίες λειτουργούν σε καθεστώς Ελεύθερης Ζώνης.
Στο θέμα αναφέρθηκε σε συνέντευξή του σε κινεζικό μέσο ενημέρωσης και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης. «Τη νέα φωτιά που ανάβει η Cosco Shipping καλείται να σβήσει η ελληνική κυβέρνηση. Φαίνεται πως η Cosco προετοιμάζει άλλη μία θυγατρική εμπορική εταιρεία για το γενικό εφοδιασμό πλοίων, προκαλώντας και αγνοώντας εκατοντάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στο λιμάνι του Πειραιά, οι οποίες αισθάνονται ότι η κινεζική εταιρεία έχει έρθει να τα «πάρει όλα». Αποδεικνύεται, έτσι, ότι δεν πρόκειται για μία λιμενική επένδυση, όπως θα έρεπε, αλλά για μία μονοπωλιακή συμπεριφορά και σίγουρα δε θα μείνει αναπάντητη» σημείωσε ο κ. Κορκίδης.
Αυτό το νέο μέτωπο ενισχύει τη μακροχρόνια σύγκρουση ανάμεσα σε επιχειρήσεις του Πειραιά και την Cosco. Ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι δηλώνουν φορείς της ναυπηγοεπισκευής, ενώ «θύελλα» αντιδράσεων είχε προκαλέσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα που είχε προωθηθεί για τις λιμενικές υπηρεσίες. Τέλος, όπως έγραψε πρόσφατα το Reporter, δυσκολίες αντιμετωπίζει και η μεγαλύτερη επένδυση του Master Plan, ο προβλήτας κρουαζιέρας, με αποτέλεσμα να καθυστερεί και η παραχώρηση του υπόλοιπου 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, το οποίο κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, στην Cosco, η οποία ελέγχει σήμερα το 51% των μετοχών.
Απέναντι σε αυτές τις αιτιάσεις, η κινεζική εταιρεία απαντά ότι έχει επενδύσει άμεσα στην Ελλάδα περισσότερα από 1,2 δισ. ευρώ και επιδιώκει τη συνεργασία με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην πόλη.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr