Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα, την οποία διενήργησε η εταιρεία λογισμικών για λιμάνια, με έδρα τη Σιγακπούρη, Innovez-One. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, το 80% των περίπου 4.900 λιμανιών παγκοσμίως, βασίζεται ακόμη σε χειροκίνητες λύσεις, για τη διαχείριση κρίσιμων θαλάσσιων υπηρεσιών, όπως η ρυμούλκηση, η πλοήγηση και άλλες.
Τα οφέλη της ψηφιοποίησης παραμένουν ακόμη «προνόμιο» λίγων, όσων έχουν το απαραίτητο προφίλ και τις οικονομικές δυνατότητες. «Αυτή η κατάσταση έχει δημιουργήσει ένα πολωμένο τοπίο στο λιμενικό τομέα» σημείωσε η Innovez-One.
Η έλλειψη ψηφιοποιημένων διαδικασιών στα περισσότερα λιμάνια καθιστά το «τελευταίο μίλι» ενός ταξιδιού στη θάλασσα τον αδύναμο κρίκο στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα, ανοίγοντας «παράθυρο» σε κινδύνους, όπως γενικότερες καθυστερήσεις, καθυστερημένες πληρωμές, αυξημένη κατανάλωση καυσίμων και κατ΄επέκταση περισσότερες εκπομπές αερίων, μειωμένα έσοδα, ακόμη και ζητήματα ασφαλείας, σύμφωνα με την έρευνα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr