Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Reporter, νέα ημερομηνία ορίστηκε η Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021, κι ενώ η κατάθεση των προσφορών αναμενόταν την προσεχή Παρασκευή 15 Ιανουαρίου.
Πρόκειται για τη δεύτερη παράταση μέσα σε δύο εβδομάδες, μετά από αιτήματα υποψήφιων επενδυτών, καθώς είναι φανερό ότι τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα λόγω πανδημίας, αλλά και το διάστημα των γιορτών που μεσολάβησε δυσκόλεψαν τις διαδικασίες. Άλλωστε, κοινή επιδίωξη είναι να υποβληθούν προσφορές, αντάξιες του εμβληματικού project.
Πάντως, όπως μεταφέρεται στο Reporter, είναι ακόμη εφικτός ο στόχος ανάδειξης αναδόχου στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σημειώνεται ότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, η ολοκλήρωση του έργου αναμενόταν μέχρι το τέλος του 2023.
Ποιοι διεκδικούν το project
Το έργο, προϋπολογισμού ύψους 130 εκατ. ευρώ, θα επεκτείνει το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και θα αυξήσει τη χωρητικότητα των πλοίων που μπορούν να φιλοξενούνται στο λιμάνι, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί containerships, χωρητικότητας έως 24.000 TEUs. Σημειώνεται ότι συγκαταλέγεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις, που πρέπει να υλοποιήσει ο ΟΛΘ, στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης που έχει υπογραφεί με το Δημόσιο.
Στη «μάχη» του διαγωνισμού έχουν «ριχτεί» ισχυροί εγχώριοι και διεθνείς όμιλοι, χωρίς, ωστόσο, να είναι απολύτως βέβαιη η συμμετοχή όλων.
Αναλυτικά τα έξι σχήματα που έχουν περάσει στο στάδιο υποβολής προσφορών:
- Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
- ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
- ARCHIRODON GROUP NV
- ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
- Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
- Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του έκτου προβλήτα περιλαμβάνει:
- Την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
- Την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
- Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
«Ανοσία» στον κορονοϊό
Τα συνολικά έσοδα του ΟΛΘ για το τρίτο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκαν κατά 8,3%, από €16,6 εκατ. το Q3/2019, σε €18 εκατ. το Q3/2020, ενώ για την περίοδο του 9μήνου σημειώθηκε συνολική αύξηση κατά 6,5%, από €49,5 εκατ. το 9Μ/2019, σε €52,7 εκατ. το 9Μ/2020.
Αναφορικά με τα στοιχεία για το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, η διακίνηση το τρίτο τρίμηνο (Q3) του 2020 ενισχύθηκε κατά 9,6%, από 108k TEUs το Q3/2019, σε 118k TEUs το Q3/2020. Ακολούθως, η συνολική διακίνηση για την περίοδο του 9μήνου (9M) του 2020 αυξήθηκε κατά 2%, από 328k TEUs την περίοδο 1/1- 30/9/2019 (9Μ/2019), σε 335k TEUs την περίοδο 1/1- 30/9/2020 (9Μ/2020).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr