Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Επιμελητηρίου, η ακτοπλοΐα βρέθηκε, λόγω της πανδημίας, αντιμέτωπη με ένα «freak wave» το 2020, ενώ στο τρέχον έτος θα «παλέψει» με τα ισχυρά απόνερα του κύματος αυτού, ώστε να ξεπεράσει ο κλάδος τις ζημιές των 120 εκ. ευρώ.
Η σημασία της ακτοπλοΐας για τις νησιωτικές οικονομίες αλλά και για την διασφάλιση της εδαφικής συνοχής της χώρας έχει φωτιστεί δεόντως, τόσο μέσα από την μελέτη του ΙΟΒΕ, όσο και από τις ετήσιες μελέτες-αναλύσεις της XRTC. Ο ακτοπλοϊκός στόλος απασχολεί έναν μεγάλο αριθμό του ναυτεργατικού δυναμικού της χώρας, συμβάλλει στη διατήρηση επίσης μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας στην ξηρά, σε υποστηρικτικές προς το πλοίο υπηρεσίες, αλλά και στο ευρύτερο «Maritime Hellas» cluster των δραστηριοτήτων που αφορούν στο πλοίο. Σήμερα, που η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία εμφανίζει σημάδια αναγέννησης, με τα ναυπηγεία της Σύρου να κάνουν την έναρξη της νέας εποχής, ίσως είναι μία χρυσή ευκαιρία ο ακτοπλοϊκός στόλος, που αντιμετωπίζει την πρόκληση για μείωση των αέριων ρύπων και άρα του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, αλλά και της αναγκαίας ανανέωσης αρκετών μονάδων του, να αξιοποιήσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες που υπάρχουν. Είτε για τις μετασκευές, και γιατί όχι, και για τις ναυπηγήσεις νέων μονάδων, καθώς η ανανέωση του στόλου αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η βιομηχανία ναυπηγήσεων με την κατασκευή νέων πλοίων που θα χαρακτηρίζονται από σειρά καινοτομιών, τόσο σχεδιαστικών, όσο και περιβαλλοντικών.
Το Ε.Β.Ε.Π., πρόσφατα, με επιστολή του στα συναρμόδια υπουργεία, υποστήριξε τη θέση, ότι τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να ναυπηγήσουν κάθε τύπο πλοίου δεδομένου ότι στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες υπάρχει ζέουσα τεχνογνωσία η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί. Η ναυπήγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων «tailor made» για τις ανάγκες της ελληνικής πολυνησίας στις ελληνικές ναυπηγικές μονάδες, δεν πρέπει να αποτελεί «όνειρο», αλλά μία πραγματικότητα. Άλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης της XRTC, από μόνη της η ακτοπλοϊκή αγορά μπορεί να διασφαλίσει τεράστιο κύκλο εργασιών σε νέες ναυπηγικές επενδύσεις που θα αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και μεθόδους χρηματοδότησης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, η Ελλάδα, ως πολυνησιωτική χώρα, είναι αναγκασμένη να ακολουθήσει τον μονόδρομο της αναβάθμισης παλαιότερων πλοίων, αλλά και την αντικατάσταση πολλών παλαιών πλοίων που υπηρετούν το εθνικό δίκτυο θαλασσίων μεταφορών.
Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει:
«Το Ε.Β.Ε.Π. υποστηρίζει, και θα συνεχίσει να στηρίζει, τις ναυπηγοεπισκευαστικές και μεταφορικές δραστηριότητες που ενυπάρχουν στην επιβατηγό ναυτιλία, στοχεύοντας στην προοπτική ανάπτυξης και ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου. Η συνεισφορά της ακτοπλοΐας στην ελληνική οικονομία με 13,6 δις ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ και με 8,5% συμμετοχή στην απασχόληση, εάν στηριχθεί όπως σε άλλες χώρες της ΕΕ με κοινοτικά κονδύλια, έχει μεγάλες δυνατότητες μεγέθυνσης.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr