Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας επιτρέπει την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια για ανεφοδιασμό και αλλαγές πληρωμάτων «εφόσον είναι κενά επιβατών και δεν προέρχονται από χώρες για τις οποίες ισχύουν ειδικά περιοριστικά μέτρα». Έτσι, αρκετά πλοία βρίσκονται αγκυροβολημένα σε ελληνικούς λιμένες, περιμένοντας τι θα ξημερώσει το 2021.
Το κρουαζιερόπλοιο Zenith, το οποίο ανήκει στη μη κυβερνητική οργάνωση Peace Boat είναι στο λιμάνι του Λαυρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το Reporter, το πλοίο κατασκευής 1992 αφίχθη στο Λαύριο στις 16 Ιουλίου του τρέχοντος έτους.
Στα Παλούκια Σαλαμίνας εκπέμπεται το πιο πρόσφατο σήμα τοποθεσίας του RCGS Resolute, το οποίο ανήκε στην Hapag-Lloyd Cruises και ναυπηγήθηκε το 1991.
Για περίπου 1 χρόνο και 2 μήνες είναι «δεμένο» στην Ελλάδα το Saga Pearl II της Saga Cruises. Με έτος κατασκευής το μακρινό 1981, το πλοίο σήμερα βρίσκεται στη Σαλαμίνα.
Στο Λιμάνι της Ελευσίνας είναι αγκυροβολημένο το Marella Dream της Marella Cruises. Τον Οκτώβριο του 2020 η εταιρεία είχε ανακοινώσει πως θα αποσύρει από το στόλο της το κατασκευής 1986 κρουαζιερόπλοιο, χωρίς να είναι ακόμη γνωστό αν θα οδηγηθεί σε κάποιο διαλυτήριο.
Στην Ελευσίνα βρίσκεται και ένα ακόμη κρουαζιερόπλοιο, το οποίο απέσυρε η Marella, το Marella Celebration. Το κατασκευής 1984 πλοίο παραμένει στο λιμάνι για περίπου οκτώ μήνες.
Και τρίτο κρουαζιερόπλοιο είναι αγκυροβολημένο στην Ελευσίνα. Πρόκειται για το Horizon της ισπανικής Pullmantur Cruceros, με έτος κατασκευής το 1990. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το πλοίο προσέγγισε το λιμάνι του Πειραιά στις 31 Ιουλίου, ενώ στις 18 Αυγούστου μετέβη στο Πέραμα. Σημειώνεται ότι η ισπανική εταιρεία τέθηκε σε ειδικό καθεστώς λόγω των υπέρογκων χρεών της και είχε γνωστοποιήσει πως τα πλοία του στόλου της θα πωληθούν για scrap.
Παροπλισμένα είναι προς ώρας και τα κρουαζιερόπλοια που έχει αποκτήσει ο ισχυρός άνδρας της Seajets, Μάριος Ηλιόπουλος. Μέσα σε τέσσερις μήνες απέκτησε έξι πλοία, με τους αναλυτές να αποτιμούν τα deals στα 65 με 70 εκατ. δολάρια.
Επαΐοντες της κρουαζιέρας, με τους οποίους έχει μιλήσει το Reporter, αποκλείουν ένα ενδεχόμενο άνοιγμα της ακτοπλοϊκής στον κλάδο και εκτιμούν ότι πρόκειται περισσότερο για κινήσεις τακτικής. Αυτό, διότι, όπως εξηγούν, η είσοδος σε μία αγορά, όπως η κρουαζιέρα, προϋποθέτει μία εντατική προετοιμασία, τουλάχιστον 2-3 ετών. Το πιο πιθανό πάντα, σύμφωνα με ανθρώπους του κλάδου, είναι η Seajets να αξιοποιεί το γεγονός ότι η πανδημία «βύθισε» την αξία των κρουαζιερόπλοιων και να επιδιώκει να πουλήσει τα νέα περιουσιακά στοιχεία σε μελλοντικό χρόνο, όταν η αγορά βρεθεί ξανά σε θέση ισχύος.
Πρόκειται για τα Queen of the Oceans, Aegean Myth, Aegean Majesty, Aegean Goddess, Columbus και Magellan. Tα πλοία είναι μοιρασμένα σε Πάτρα, Αίγιο, Κόρινθο, Πειραιά, Ελευσίνα αντίστοιχα, ενώ το Magellan βρίσκεται εκτός Ελλάδας.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr