Το ενδιαφέρον για τα scrubbers κορυφώθηκε το 2018 και το 2019 ενόψει της έναρξης εφαρμογής του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) την 1η Ιανουαρίου 2020 για τα ναυτιλιακά καύσιμα.
Τα bulkers κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην εγκατάσταση αυτών των συστημάτων και ακολουθούν τα containerships και τα tankers.
Όπως επισημαίνεται, ενώ μόλις τρία bulkers, τύπου handysize, παραδόθηκαν το 2020 με scrubber, ένα στα τρία handymaxes είχαν εγκατεστημένο το σύστημα. Τα περισσότερα πλοία που παραδόθηκαν με scrubbers εντοπίζονται στον τομέα των panamaxes. Ειδικότερα, από τα 150 πλοία που παραδόθηκαν, τα 81 ήταν εξοπλισμένα με αυτό, ήτοι το 54%.
Στα πιο μεγάλα μεγέθη πλοίων, δηλαδή στα capesizes, στα VLOCs και στα Valemaxes, το μερίδιο πλοίων που παραδόθηκαν με scrubbers κυμαίνεται από 85% έως 100%.
Πηγή: BIMCO
Είναι σαφές ότι το spread ανάμεσα στα καύσιμα HSFO (high sulphur fuel oil) με 3,5% ποσοστό θείου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται μέσω των scrubbers και στα καύσιμα VLSFO (Very-low sulphur fuel oil) με χαμηλό ποσοστό θείου 0,5% είναι χαμηλότερο απ' ότι αρχικά αναμενόταν, τόνισε ο επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας της BIMCO, Peter Sand. Αυτή τη στιγμή, διαμορφώνεται στα 72 δολάρια ανά τόνο στη Σιγκαπούρη (έναν από τους κορυφαίους κόμβους ανεφοδιασμού παγκοσμίως), πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα πριν από τη εφαρμογή του κανονισμού του ΙΜΟ για τα καύσιμα, στα 185 δολάρια ανά τόνο κατά μέσο όρο, πρόσθεσε ο Sand.
Υπενθυμίζεται ότι οι Πράσινοι του Ευρωκοινοβουλίου έχουν προτείνει στην Κομισιόν την απαγόρευση των scrubbers ανοιχτού τύπου (open loop), εν μέσω ισχυρισμών ότι προκαλούν θαλάσσια ρύπανση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr