Η Cosco υπενθυμίζει στο κείμενο της επιστολής, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι με βάση τη σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να της μεταβιβαστεί το 16% των μετοχών στον χρονικό ορίζοντα που προβλέπεται, δηλαδή το 2021.
Εφόσον γίνει αυτό ο κινεζικός κολοσσός θα ελέγχει το 67% του ΟΛΠ κάτι που «μπαίνει» στο μάτι πολλών γεωπολιτικών και ναυτιλιακών παραγόντων. Ωστόσο υπάρχει στη σύμβαση παραχώρησης ως δεσμευτικό σημείο για την ολοκλήρωση της απόδοσης των μετοχών η η ολοκλήρωση των υποχρεωτικών έργων μέχρι τον Αύγουστο του 2021. Το σημείο αυτό αναμένεται να αποτελέσει και σημείο αντιπαράθεσης καθώς ήδη η Cosco έχει αναδείξει ότι ναι μεν υπάρχουν καθυστερήσεις οι οποίες ωστόσο δεν οφείλονται σε υπαιτιότητά της.
Να σημειωθεί ότι η επέκταση των εγκαταστάσεων κρουαζιέρας έχουν δημιουργήσει το βασικό πρόβλημα, όπως ανέδειξε πρόσφατα το Reporter. Ήδη με προσφυγές κατοίκων υπήρξαν καθυστερήσεις ενώ πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά υπήρξε έντονη αντίδραση από Ευάγγελο Μαρινάκη, δημοτικό σύμβουλο και πρόεδρο του Ολυμπιακού για την όχληση από τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τον αστικό ιστό λόγω των έργων. Πάντως η διοίκηση του ΟΛΠ με επιστολή προς τον κ. Σταϊκούρα, απέδωσε την ευθύνη καθυστερήσεων στον Δήμο Πειραιά λόγω «απαγόρευσης» διέλευσης για τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν τα υλικά από τα έργα που γίνονται μέσα από τους δρόμους της πόλης.
Σημειώνεται ότι η νέα βάση κρουαζιέρας έχει προϋπολογισμό περίπου 104 εκατ. ευρώ και είναι χρηματοδοτούμενο σε ποσοστό 95% από ευρωπαϊκά κονδύλια.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr