Οι τεχνικές διαδικασίες που ακολουθούνται κατά την εγκατάσταση αυτών των συστημάτων έχουν αποδειχτεί περισσότερο προβληματικές απ' ότι φαινόταν αρχικά σημείωσε ο κ. Τσαντάνης, προσθέοντας ότι υπάρχουν εκατοντάδες σωληνώσεις που περνούν από το μηχανοστάσιο και η συντήρηση του εξοπλισμού είναι αρκετά απαιτητική.
Μάλιστα, ανέφερε ότι αυτές οι επιπλοκές λαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη διάσταση λόγω της πανδημίας, καθώς οι περιορισμοί για τις αλλαγές πληρωμάτων καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση τη μετάβαση τεχνικών ή μηχανικών πάνω στο πλοίο σε περίπτωση που ο μηχανισμός χρειαστεί άμεση συντήρηση ή επιδιορθώσεις.
Στο οικονομικό σκέλος των scrubbers, τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά, διότι το spread ανάμεσα στα καύσιμα VLSFO (Very-low sulphur fuel oil) με χαμηλό ποσοστό θείου 0,5%, τα οποία είναι συμβατά με τον κανονισμό του IMO και στα καύσιμα HSFO (high sulphur fuel oil) με 3,5% ποσοστό θείου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται μέσω των scrubbers, έχει μειωθεί σημαντικά. Στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, έναν από τους κορυφαίους κόμβους ανεφοδιασμού παγκοσμίως, το spread διαμορφωνόταν στα 370,5 δολάρια ανά τόνο στις 1 Ιανουαρίου για να φτάσει τα 82,85 δολάρια ανά τόνο τον Ιούλιο. Η περίοδος αποπληρωμής της επένδυσης σε scrubber υπολογιζόταν στους 6-12 μήνες και τώρα έχει αναθεωρηθεί στα πέντε χρόνια, επεσήμανε ο κ. Τσαντάνης.
Η Seanergy ολοκλήρωσε πρόσφατα την εγκατάσταση scrubbers σε πλοίο λόγω συμβολαίου που βρισκόταν ήδη σε ισχύ. «Σε καμία περίπτωση δε θα αποφάσιζα την εγκατάσταση πρόσθετων συστημάτων scrubbers στο μέλλον», σχολίασε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Ο στόλος της ναυτιλιακής αποτελείται από 11 πλοία τύπου Capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 1,926,117 τόνους και με μέση ηλικία στόλου τα 11,5 περίπου έτη.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr