Αυτό επισημαίνει στο Reporter ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), κ. Μιχάλης Σακέλλης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, η επιβατική κίνηση κατέγραψε ετήσια μείωση 65%-70% τον Ιούνιο, ενώ τον Ιούλιο υποχωρεί περίπου 55%, συγκριτικά με το 2019. Μάλιστα, όπως λέει, το ποσοστό αυτό αφορά τις αναχωρήσεις-αφίξεις από το λιμάνι του Πειραιά και όχι τα ενδιάμεσα δρομολόγια, στα οποία η πτώση διαμορφώνεται γύρω στο 70%-80%. Σημειώνεται ότι ελλείψει μεταφορικού έργου, δεν έχουν δρομολογηθεί ούτε τα μισά ταχύπλοα.
«Υπάρχει κινητικότητα από Έλληνες τουρίστες, αλλά το μεγάλο πρόβλημα του φετινού καλοκαιριού είναι οι ιδιαίτερα περιορισμένες τουριστικές ροές από το εξωτερικό. Υπό αυτό το πρίσμα, αναμένουμε παρόμοια επιβατική κίνηση και τον Αύγουστο» τονίζει ο κ. Σακέλλης.
Ανησυχία για τη βιωσιμότητα των εταιρειών - Καθυστερημένη λήψη μέτρων στήριξης
Οι υπάρχουσες συνθήκες σφίγγουν τον κλοιό γύρω από τις επιχειρήσεις του κλάδου. «Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ήταν υποχρεωμένες να εκτελούν αδιάκοπα δρομολόγια όλο αυτό το διάστημα, αντιμετωπίζοντας ευθέως την πρόκληση της πανδημίας. Μολονότι δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη προβλήματα βιωσιμότητας των εταιρειών, η διαιώνιση αυτής της κατάστασης και οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις που μπορεί να αποφέρει, επικεντρώνουν τις ανησυχίες μας στο 2021 και στα επόμενα έτη. Να μη φτάσουν οι εταιρείες στο σημείο να υποχρεωθούν να προχωρήσουν σε πωλήσεις πλοίων και μειώσεις στόλων» δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι απαραίτητη, σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη, η συνολική στήριξη της ακτοπλοΐας. Πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης υπέγραψε οικονομική ενίσχυση του κλάδου, με πρόσθετα κονδύλια 15 εκατ. ευρώ. Είχαν προηγηθεί τον Απρίλιο άλλα 15 εκατ. ευρώ. «Τα μέτρα αυτά βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση, αλλά λαμβάνονται καθυστερημένα. Το πρώτο πακέτο κάλυπτε την περίοδο από τις 20 Απριλίου μέχρι και τις αρχές Μαΐου, αφήνοντας χωρίς στήριξη το διάστημα Μαρτίου-μέσα Απριλίου. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Πέρασε όλος ο Ιούνιος, κατά τον οποίο η κίνηση έπεσε σε δραματικά επίπεδα και έπειτα υπεγράφη η σχετική χρηματοδότηση. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι εάν δεν υπάρχει ισχυρή ακτοπλοΐα, δεν υπάρχει και ισχυρός τουρισμός» σχολιάζει ο κ. Σακέλλης. Σε ότι αφορά τη στήριξη με ευρωπαϊκούς πόρους, για την οποία είχε κάνει λόγο ο υπουργός, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ αναφέρει ότι «είναι ασαφής. Δεν ξέρουμε ούτε πότε, ούτε πώς θα διαμορφωθεί».
Αύξηση πρωτοκόλλων
Στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια ισχύουν πρωτόκολλα, βάσει των οποίων, η πληρότητα στα πλοία με καμπίνες φθάνει στο 65% και χωρίς καμπίνες στο 60%. Την αύξηση της πληρότητας προανήγγειλε προ ημερών ο κ. Πλακιωτάκης, εξηγώντας ότι τα επιδημιολογικά στοιχεία επιτρέπουν τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων. Μιλώντας για το συγκεκριμένο θέμα, ο κ. Σακέλλης υπογραμμίζει πως «δεδομένου ότι με τα ισχύοντα πρωτόκολλα, κάποια σαββατοκύριακα τα πλοία γεμίζουν, η αναθεώρησή τους καθίσταται αναγκαία».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr