Όπως μάλιστα επισήμανε ο Γενικός διευθυντής του Ομίλου, Χάρης Χατζημάικλ, υπάρχουν 1.700.000 ναυτικοί με συνήθεις συμβάσεις εργασίας από 4-6 μήνες. «Αυτό συνεπάγεται ότι οι μισοί βρίσκονται στα πλοία και οι άλλοι μισοί παραμένουν άνεργοι στην ξηρά εν αναμονή εργασίας. Λόγω της πανδημίας η παραμονή του μεγαλύτερου ποσοστού των ναυτικών στα πλοία έχει ξεπεράσει κατά πολύ το συμβατικό όριο. Αυτό προκαλεί ανθρωπιστική κρίση. Το πρόβλημα αυτό αποτελεί το σημαντικότερο θέμα συζήτησης διεθνώς. Σε όλους του ναυτιλιακούς οργανισμούς και ενώσεις».
«Προς χάρη των ναυτικών θα πρέπει να ενώσουμε τις προσπάθειές μας ώστε η επιστροφή στην κανονικότητα να μην αργήσει για αυτούς και τις οικογένειές τους. Οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν προβλήματα τόσο στο να μπαρκάρουν όσο και να επιστρέψουν σπίτια τους. Θέλουν και δεν μπορούν» ανέφερε και σημείωσε ότι: και συνέχισε:
«Το έργο είναι να στηρίξουμε τους ναυτικούς που περνάνε δύσκολα. Προς τιμή της η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα εγκαίρως ύψωσε της φωνής της για τους κινδύνους που ελλοχεύουν με το ξέσπασμα της πανδημίας. Διεθνείς κυβερνητικοί και μη οργανισμοί, στην Ελλάδα η Ένωσή μας ανέδειξαν την αδυναμία αλλαγής των πληρωμάτων. Μόλις την περασμένη εβδομάδα στην Μεγάλη Βρετανία συγκλήθηκε συνάντηση κορυφής στην οποία υπουργοί μεταφορών από 20 χώρες όπου βρίσκονται τα πιο σημαντικά λιμάνια και αεροδρόμια από όπου διέρχεται σημαντικός αριθμός ναυτικών. Εύχομαι η συλλογική τους προσπάθεια να αποδώσει σύντομα καρπούς ώστε οι ναυτικοί να μπορέσουν πάλι να απολαμβάνουν την προστασία και τα προνόμια που δικαιούνται» σημείωσε.
Παράλληλα ο καπετάν Παναγιώτης έκρουσε και τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της ναυτοσύνης: «Μια άλλη εξίσου σοβαρή πλευρά του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε είναι ο κίνδυνος να αποθαρρυνθούν οι νέοι βλέποντας τον απάνθρωπο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι ναυτικοί μας μέσα σε αυτή την κρίση. Οι νέοι μας που τόσα πολλά χρόνια προσπαθούμε να τους φέρουμε στη θάλασσα θα χάσουν το κουράγιο βλέποντας αυτή τη συμπεριφορά. Ό,τι και να συμβεί οι ναυτικοί μας είναι αυτοί που κρατάνε τη ναυτιλία όρθια. Ευχόμαστε να μην αρχίσει το ξήλωμα αυτού του ιστού στο παγκόσμιο εμπόριο και παγκόσμια οικονομία Αν γίνει αυτό τα φορτία θα πάψουν να μεταφέρονται, πρώτες ύλες δεν θα επαρκούν βιομηχανίες θα κλείσουν, θέσεις εργασίας θα συνεχίσουν να χάνονται και όλα αυτά γιατί οι κυβερνήσεις ολιγωρούν να πάρουν μέτρα που θα διευκολύνουν την κίνηση των ναυτικών από και προς τα πλοία θα εξασφάλιζαν την ομαλή ροή του παγκόσμιου εμπορίου και την ευδαιμονία των λαών» και κατέληξε λέγοντας:
«Είμαι σίγουρος ότι θα συνταχθείτε μαζί μου στο κάλεσμα σε μία κοινή προσπάθεια με κυβερνήσεις, με Αρχές με παράγοντες ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι με την άδικη από μέρους τους μεταχείρισης των ναυτικών όχι μόνο πλήττουν μία κατηγορία συνανθρώπων μας που επιτελούν ένα λειτούργημα μοναδικό στον κόσμο αλλά υποσκάπτουν τα ίδια θεμέλια των κοινωνιών τους. Έχουμε δρόμο πολύ να διανύσουμε. Ακούστε τη φωνή των ναυτικών που γίνεται φωνή όλων μας».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr