Ειδικότερα, σύμφωνα με το μηνιαίο report του ναυλομεσιτικού οίκου Poten & Partners, τον Ιούνιο οι μέσες εισαγωγές της Ευρώπης ανέρχονται στους 294.000 τόνους την ημέρα, χαμηλότερα από τους 334.000 τόνους την ημέρα, που καταγράφηκαν τον Μάρτιο. Παράλληλα, υποτονική εισαγωγική δραστηριότητα παρουσιάζουν κι άλλες χώρες, ενώ η Ινδία μοιάζει τη δεδομένη στιγμή το μοναδικό «οχυρό» για την αγορά. Ωστόσο, η ζήτηση στη χώρα δεν είναι ικανή για να απορροφήσει τον εκτεταμένο αριθμό των διαθέσιμων φορτίων.
Περίπου 40 αμερικανικά φορτία, τα οποία είχαν προγραμματιστεί για τον Ιούλιο ακυρώθηκαν, ενώ με βάση προκαταρκτικές εκτιμήσεις, τα ακυρωμένα φορτία αναμένεται ότι θα φτάσουν τα 40-45 τον Αύγουστο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η δυναμικότητα των αμερικανικών εξαγωγών αγγίζει τα 80-85 φορτία τον μήνα, οι ακυρώσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των εξαγωγών. Όπως αναφέρει ο οίκος, οι μέσες αμερικανικές εξαγωγές αντιστοιχούν σε ένα φορτίο την ημέρα (μέχρι τις 21 Ιουνίου). Με αυτόν τον ρυθμό, οι εξαγωγές του Ιουνίου θα είναι σημαντικά χαμηλότερες, συγκριτικά με το 2019 και ελαφρώς υψηλότερες σε σχέση με το 2018.
Οι εισαγωγές, σε παγκόσμιο επίπεδο, αναμένεται να παραμείνουν χαμηλά μέχρι τον Οκτώβριο. Μάλιστα, παρότι η Ευρώπη δέχεται λιγότερα φορτία, λόγω των αμερικανικών ακυρώσεων, οι αποθηκευτικές μονάδες ενδέχεται να φτάσουν στα όριά τους αργότερα στο έτος, ίσως τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο, ανάλογα με την αξιοποίηση των ουκρανικών μονάδων αποθήκευσης. Η συνολική ζήτηση εκτιμάται ότι θα ανακάμψει το 2021, καθώς οι οικονομίες θα εξέρχονται σταδιακά από την ύφεση που επέφερε ο κορονοϊός αλλά η παγκόσμια αγορά δε θα ισχυροποιηθεί πριν το 2022.
Ρεκόρ για την πλωτή αποθήκευση
Σύμφωνα με την Poten & Partners, η πλωτή αποθήκευση του καυσίμου αγγίζει το 58%, καθώς οι προμήθειες συσσωρεύονται, ενώ η ζήτηση εξασθενεί εν μέσω πανδημίας. Από τον Ιανουάριο του 2018, η ζήτηση για LNG κυμαίνεται από 25 εκατ. μέχρι 35 εκατ. τόνους.
Όπως είπε ο εκπρόσωπος του οίκου, Jason Feer, στη διάρκεια πρόσφατης διαδικτυακής συζήτησης, οι όγκοι LNG, που αποθηκεύονται σε πλοία θα ενισχυθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr