Όπως είπε ο Jefferson Clarkson της Poten & Partners σε πρόσφατο webinar, αυτή η τάση μπορεί να βοήθησε τους στόλους των πλοίων με LNG, αλλά επηρεάζει αρνητικά τους ναύλους. Ειδικότερα, σημείωσε ότι τα πλοία με φορτίο LNG ταξιδεύουν με ταχύτητα 13,5 κόμβων, αντί των 14,5 κόμβων, που ταξίδευαν δύο χρόνια πριν κι αυτό οφείλεται στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα logistics.
Η Κίνα, η Ινδία και η Ιταλία είναι ανάμεσα στις χώρες που εισάγουν LNG και έκλεισαν τα σύνορά τους σε διαφορετικά στάδια της πανδημίας. Παράλληλα, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας έχει πλήξει τη ζήτηση για το καύσιμο, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν δεκάδες παραδόσεις φορτίων, που είχαν ναυλωθεί για εξαγωγές από projects στις ΗΠΑ.
Έτσι, δημιουργήθηκε ένα κλίμα αβεβαιότητας γύρω από τους προορισμούς των φορτίων του υγρού καυσίμου, οδηγώντας τελικά τα πλοία σε χαμηλότερες ταχύτητες.
«Άλμα» στις υποναυλώσεις πλοίων - Πτώση στους ναύλους
Σύμφωνα με το Lloyd's List, υπό αυτό πρίσμα, οι ναυλωτές έχουν υιοθετήσει αμυντική στάση, ευνοώντας τις υποναυλώσεις (ναυλώσεις πλοίων σε τρίτους), που έχουν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα εδώ και δύο χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, από τον περασμένο Οκτώβριο, οι υποναυλώσεις στον παγκόσμιο στόλο - με εξαίρεση τα νεότευκτα - έχουν αυξηθεί στο 65%, από 48% τους προηγούμενους μήνες.
Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο, 31 συμβόλαια συνήφθησαν με όρους υποναυλώσεων, αριθμός μεγαλύτερος από όσα συμβόλαια συνήφθησαν απευθείας με τους πλοιοκτήτες, σε αναλογία δύο προς ένα.
Αυτές οι νέες συνθήκες στην αγορά πιέζουν τους ναύλους. Με βάση τα στοιχεία της Poten & Partners, οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία με ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης τριπλού καυσίμου διαμορφώθηκαν στα 33.000 δολάρια την προηγούμενη εβδομάδα, χαμηλότερα από τα 120.000 δολάρια και τα 160.000 δολάρια που παρατηρήθηκαν το προηγούμενο διάστημα.
Περισσότερα διαθέσιμα πλοία - Μειωμένες εξαγωγές
Ωστόσο, παρά την τάση των πλοίων για slow steaming, η διαθεσιμότητα των πλοίων θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς όλο και περισσότερα νεότευκτα θα εντάσσονται στον παγκόσμιο στόλο τους επόμενους μήνες. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για αύξηση κατά 37 πλοία ή 7% τον Δεκέμβριο του 2020 - σε ετήσια βάση - στον στόλο μεταφοράς LNG.
Μολονότι ο αριθμός των πλοίων θα παρουσιαστεί ενισχυμένος, αναμένεται μείωση στους όγκους εξαγωγών του καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Poten & Partners, θα εξαχθούν 358 εκατ. τόνοι το 2020, χαμηλότερα κατά 1% συγκριτικά με πέρυσι.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr