Όπως μεταδίδει το Bloomberg, όταν το VLCC, New Vigorous έφτασε στη βόρεια Γαλλία στις αρχές Μαΐου, έγραψε mini ιστορία. Το πλοίο, φορτωμένο με 2 εκατ. βαρέλια αργού, έγινε το πρώτο σε τουλάχιστον δύο χρόνια που έκανε τη διαδρομή από τη Σαουδική Αραβία στη βορειοδυτική Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική. Πρόκειται για ένα ταξίδι που διαρκεί τουλάχιστον διπλάσιο χρόνο από τη συνήθη διαδρομή μέσω του Καναλιού του Σουέζ. Σήμερα, τουλάχιστον δύο ακόμη VLCCs πράττουν το ίδιο.
«Όλοι επιδιώκουν να αναβάλουν την παράδοση φορτίων», καθώς οι χώροι αποθήκευσης γεμίζουν, τόνισε ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand. «Αυτή τη στιγμή, σε συνδυασμό με τις πολύ χαμηλές τιμές καυσίμων, είναι λογικό να μεταφέρουν τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας».
Παράλληλα, υπάρχουν κι άλλα παραδείγματα τέτοιων δρομολογίων. Τα δεξαμενόπλοια από την Ευρώπη δεν ταξιδεύουν συνήθως στην άκρη της Νότιας Αμερικής, αλλά τον περασμένο μήνα ένα πλοίο ακολούθησε αυτή τη διαδρομή για να να παραδώσει πετρέλαιο από την Νορβηγία προς την Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. Ήταν η πρώτη φορά που συνέβη κάτι τέτοιο εδώ και 11 χρόνια. Αντίστοιχα ένα άλλο πλοίο έγινε το πρώτο VLCC που φόρτωσε κουρδικό αργό στο Ceyhan, στη μεσογειακή πλευρά της Τουρκίας, προκειμένου να το μεταφέρει στην Κίνα, μέσω της ακτής της Αφρικής. Συνήθως τέτοια φορτία, μεταφέρονται με μικρότερα δεξαμενόπλοια μέσω του Σουέζ.
«Η αγορά είναι σφιχτή» για τα πλοία που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου σημείωσε ο Lars Dencker Nielsen, εμπορικός διευθυντής της Scorpio Tankers. Η έλλειψη πλοίων ενισχύεται από την ανάγκη για αποθήκευση, καθώς και από τη συμφόρηση και τους λειτουργικούς περιορισμούς στα λιμάνια.
Ο Sand επεσήμανε ότι δεδομένων των χαμηλών τιμών στα καύσιμα, ίσως είναι φθηνότερο για τα πλοία να αποφεύγουν το κανάλι - όπου το κόστος μπορεί να φτάσει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια - ακόμη κι αν κάνουν μεγαλύτερα σε διάρκεια ταξίδια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr