Μιλώντας στο Reporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, κ. Σωτήρης Θεοφάνης σημειώνει ότι παρατηρείται «πτώση στις λιμενικές δραστηριότητες, η οποία, ωστόσο, είναι είτε σε ίδια είτε σε χαμηλότερα επίπεδα από άλλα γειτονικά λιμάνια». Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου υποχώρησε τον Μάρτιο του 2020 κατά 11% και 2,5% σε ετήσια βάση, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του λιμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2020 αναμένεται να κλείσει με κάμψη 12% και 27% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο πέρυσι.
Ωστόσο, όπως τονίζει ο κ. Θεοφάνης, «δεν τίθεται κανένα θέμα λειτουργικής ρευστότητας της εταιρείας, λόγω της πολύ καλής χρηματοοικονομικής μας θέσης».
Χωρίς προβλήματα ο επενδυτικός σχεδιασμός
Πριν από λίγες ημέρες, έγινε γνωστό, ότι έξι επενδυτικά σχήματα περνούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού της επέκτασης του έκτου προβλήτα.
Ειδικότερα αυτά είναι:
1. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
2. ARCHIRODON GROUP NV
3. ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
4. Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
5. Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
6. Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Αναφερόμενος στις διαδικασίες που απαιτούνται από εδώ και πέρα για την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου λιμενικού επενδυτικού έργου στην Ανατολική Μεσόγειο, που αναμένεται να ξεπεράσει τα 160 εκατ. ευρώ, ο κ. Θεοφάνης επισημαίνει ότι μέχρι τέλη Αυγούστου το αργότερο πρέπει να υπάρχει ανάδοχος για το έργο. Μέχρι τέλη Μαΐου - αρχές Ιουνίου αναμένεται να οριστικοποιηθούν και να δημοσιοποιηθούν τα τεύχη του δεύτερου σταδίου του διαγωνισμού και το αργότερο μέχρι τις αρχές προς μέσα Αυγούστου να υποβληθούν προσφορές για να αξιολογηθούν.
Κανονικά προχωρά και το έργο της οδικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα του λιμένα με τους μεγάλους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία. Σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη, θα έχει διεκπεραιωθεί πριν από την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η εταιρεία. Αντιθέτως, «παγωμένα» είναι τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού, με τη διοίκηση του ΟΛΘ να αναμένει πρωτοβουλία της κυβέρνησης επί του θέματος.
Αισιοδοξία για την επόμενη μέρα της πανδημίας
Αναλυτική μελέτη για την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα διεξάγει ο ΟΛΘ. «Στόχος μας σε πρώτη φάση είναι να διατηρήσουμε το πλήρες φάσμα των δραστηριοτήτων μας, όχι μόνο για την εγχώρια εξυπηρέτηση, αλλά και των γειτονικών χωρών. Παράλληλα, με τη βοήθεια εξειδικευμένου συμβούλου, διατυπώνουμε όλα τα πιθανά σενάρια για την πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας και διενεργούμε αναλυτική μελέτη για τη χάραξη της στρατηγικής μας. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι θα ξεπεράσουμε τα οποιαδήποτε προβλήματα προκύψουν, διευρύνοντας στο τέλος την πελατειακή μας βάση» σχολιάζει σχετικά ο κ. Θεοφάνης.
Το εργασιακό περιβάλλον στις ημέρες του κορονοϊού
Τέλος, σχετικά με τις αλλαγές που επέφερε ο κορονοϊός στις εργασιακές σχέσεις, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ υπογραμμίζει ότι εφαρμόστηκαν μέτρα αναστολής συμβάσεων και τηλεργασίας, πάντα με βάση τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί στις σχετικές ΠΝΠ που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr