Περίπου 114 δεξαμενόπλοια, ανάμεσά τους και 59 VLCCs, χρησιμοποιήθηκαν ως χώροι πλωτής αποθήκευσης, αριθμός ρεκόρ, που είχε να καταγραφεί από το 2009, σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List.
Οι όγκοι αργού έχουν αυξηθεί κατά 37% τους τελευταίους δύο μήνες, καθώς η πανδημία του κορονοϊού περιορίζει την παγκόσμια κατανάλωση κατά το ένα τρίτο, οδηγεί τις τιμές του πετρελαίου στα χαμηλότερα επίπεδα εδώ και 20 χρόνια και γεμίζει τις αποθήκες στην ξηρά.
Όπως αναφέρει η Lloyd’s List, οι αριθμοί αναμένεται να σημειώσουν ανοδική πορεία τις επόμενες εβδομάδες, καθώς οι αποθήκες στην ξηρά γεμίζουν και το φαινόμενο contango στις τιμές του πετρελαίου διευρύνεται. Κυρίως συνάπτονται χρονοναυλώσεις από 3 έως 6 μήνες, με το βλέμμα μέχρι το καλοκαίρι και το πώς θα έχει διαμορφωθεί η κατάσταση μέχρι τότε.
Μεγάλες καθυστερήσεις στα δεξαμενόπλοια - Στα ύψη οι ναύλοι
Η έντονη μεταβλητότητα στις αγορές πετρελαίου έχει μεταφραστεί σε ένα απροσδόκητο ράλι τιμών τόσο για τα clean όσο και για τα dirty tankers στη διάρκεια Μαρτίου - Απριλίου που τώρα μοιάζει να εκτείνεται και τον Μάιο.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ιδιοκτήτες φορτίων αναζητούν εναγωνίως αγοραστές ή δεξαμενές αποθήκευσης, παρατηρούνται καθυστερήσεις, καθώς πολλά clean και dirty tankers βρίσκονται αγκυροβολημένα κοντά σε περιοχές με διυλιστήρια, επισημαίνει η Alphatanker σε έκθεσή της. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη διαθέσιμων μονάδων για μελλοντικές φορτώσεις, ωθώντας τους ναύλους στη spot αγορά σε επίπεδα ρεκόρ.
Ειδικότερα, οι ναύλοι για τα clean tankers στη spot αγορά έφτασαν την περασμένη εβδομάδα, πάνω από τα 150.000 δολάρια την ημέρα για δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια και σχεδόν 90.000 δολάρια την ημέρα για μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με στοιχεία του Χρηματιστηρίου ναύλων του Λονδίνου. Εξαμηνιαίες χρονοναυλώσεις για suezmaxes κυμαίνονται τώρα στα 55.000 δολάρια την ημέρα και πάνω από 85.000 δολάρια την ημέρα για VLCCs, υπερδιπλάσια νούμερα από την έναρξη του 2020.
Η Alphatanker εκτιμά ότι η πλωτή αποθήκευση θα κορυφωθεί στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου.
Υπενθυμίζεται ότι η εκρηκτική αύξηση στη ζήτηση για πλωτές αποθήκες πετρελαίου δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες κερδών για ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ειδικά εκείνων με στόλο VLCCs.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BIMCO, το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα σηματοδοτήσει μία πλήρη μετάλλαξη της αγοράς των tankers με τα κέρδη του προηγούμενου διαστήματος να βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr