Αυτό επισημαίνει ο Thomas Niel στο investor place, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στον πετρελαϊκό κλάδο και την κατάρρευση των τιμών στην αρχή της εβδομάδας.
O Niel εστιάζει την ανάλυσή του στο contango που βιώνει η αγορά πετρελαίου, όταν δηλαδή οι τιμές στα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης είναι υψηλότερες σε σχέση με τις τιμές spot και ξεχωρίζει τρεις ναυτιλιακές μετοχές: Την Frontline, την Nordic American Tankers και την SFL Corporation.
Σε κάποιο σημείο η κατάσταση θα αντιστραφεί, αλλά δε φαίνεται πως αυτό θα γίνει βραχυπρόθεσμα. Εκτιμώ ότι οι διαταραχές στις παγκόσμιες αγορές αργού θα διαρκέσουν τουλάχιστον έως το φθινόπωρο, τονίζει από την πλευρά του ο Jim Collins στο realmoney.
Ο ίδιος θέτει στο επίκεντρο την Nordic American Tankers, την Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου, την Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, την Euronav και την Scorpio Tankers.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της κας Φράγκου ενισχύθηκε κατά 3,45% στη χθεσινή συνεδρίαση, κλείνοντας στα 6,30 δολάρια, ενώ η μετοχή του κ. Τσάκου κατέγραψε κέρδη κατά 0,89% στα 3,41 δολάρια.
Οι δύο μετοχές έχουν σημειώσει εκρηκτική άνοδο την τελευταία εβδομάδα. Ειδικότερα, η Navios Maritime Acquisition κερδίζει σε εβδομαδιαία βάση κατά 36,36% και η Tsakos Energy Navigation κατά 19,65%
Navios Maritime Acquisition - Πηγή: Nasdaq
Tsakos Energy Navigation - Πηγή: Nasdaq
Οι ναυτιλιακές μετοχές με στόλο tankers κέντρισαν το ενδιαφέρον των επενδυτών και είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται, καθώς η ζήτηση για πλωτή αποθήκευση παραμένει έντονη. Οι μέσοι ναύλοι για VLCCs έχουν αυξηθεί κατά 740% από την περασμένη Παρασκευή, ενώ νέα συμβόλαια κλείνουν ακόμη και στα 220.000 δολάρια την ημέρα. Παράλληλα, από την παρούσα κατάσταση επωφελούνται και τα μικρότερα δεξαμενόπλοια. Οι ναύλοι για Suezmaxes έχουν αυξηθεί κατά 200% και για Aframaxes έχουν υπερδιπλασιαστεί.
Ο καθοριστικός παράγοντας ζήτηση
Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της Allied Shipbroking, Γιώργο Λαζαρίδη, ο κύριος παράγοντας για την αγορά πετρελαίου είναι η ζήτηση. Η παγκόσμια κατανάλωση έχει μειωθεί δραστικά λόγω των lockdowns που ισχύουν σε παγκόσμια κλίμακα, γεγονός που αναμένεται να έχει σημαντικότερο αντίκτυπο, απ' ότι είχε αρχικά προβλεφθεί.
Με τις νέες συνθήκες που θα διαμορφωθούν μετά την κρίση, είναι πιθανό περισσότεροι άνθρωποι να εργάζονται εξ αποστάσεως, οι εταιρείες να μειώσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να βασιστούν περισσότερο σε τοπικούς πόρους, ενώ ενδέχεται να περιοριστούν τα διεθνή ταξίδια.
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις της BIMCO για την πορεία της αγοράς το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, ο αναλυτής της BIMCO, Peter Sand υπογραμμίζει ότι παρότι η αύξηση της πλωτής αποθήκευσης παρέχει στην αγορά μία στήριξη, δε θα είναι αρκετή για να αντισταθμίσει τη ραγδαία μείωση της ζήτησης και την πλεονάζουσα χωρητικότητα. Επομένως, εκτιμάται ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 η αγορά θα έρθει αντιμέτωπη με μία ριζικά διαφορετική πραγματικότητα από αυτήν του πρώτου εξαμήνου του έτους.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr