Όπως είπαν πλοιοκτήτες με στόλο ξηρού φορτίου στο πρόσφατο διαδικτυακό 14ο ετήσιο Capital Link International Shipping Forum, η αβεβαιότητα που επικρατεί για τη διάρκεια που θα έχει ο COVID-19 είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος.
Ο γενικός διευθυντής της Grindrod Shipping, Martyn Wade προειδοποίησε για σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία, σε περίπτωση που κλείσουν τα terminals ξηρού φορτίου σε Βραζιλία και Αργεντινή.
Η Κίνα ελέγχει σε μεγάλο βαθμό την εξάπλωση του ιού και βρίσκεται τώρα σε διαδικασία ανάκαμψης, επεσήμανε ο πρόεδρος της Safe Bulkers, Δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής. Αυτή η άποψη υιοθετήθηκε και από άλλους πλοιοκτήτες, καθώς αποτελεί πηγή αισιοδοξίας για τη συνέχεια.
Ο Σταμάτης Τσαντάνης της Seanergy Maritime Holdings σημείωσε ότι οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν από τα 85 δολάρια ανά τόνο στα 90 δολάρια ανά τόνο, δείγμα ότι η Κίνα επέστρεψε. Αυτό ενδέχεται να σημαίνει μία ταχεία ανάκαμψη των ναύλων, όπως συνέβη στο δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς.
Ωστόσο, καθώς η Κίνα επιστρέφει σε κανονικές συνθήκες, άλλα κράτη με ισχυρές εμπορευματικές ροές, όπως για παράδειγμα η Ινδία, βρίσκονται σε κατάσταση lockdown και αναζητούν λύσεις για να διατηρήσουν τις ροές. Οι διαταραχές που προκλήθηκαν από τους περιορισμούς μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες ή μήνες.
Αντιμετωπίσαμε παρόμοιες κρίσεις στο παρελθόν και πρέπει να βρούμε τρόπο να ξεπεράσουμε κι αυτήν τόνισε ο πρόεδρος της Scorpio Bulkers, Robert Bugbee, προσθέτοντας ότι οι κυβερνήσεις θα συνεχίσουν να προσλαμβάνουν άτομα και να ενισχύουν τις κοινωνίες.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Star Bulk, Hamish Norto, η κατάσταση στην αγορά ξηρού φορτίου επιδεινώνεται. Ο ίδιος επέστησε την προσοχή στις συναλλαγές με τρίτους, εκτός των μεγάλων ανθρακωρύχων ή των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr