Σημειώνεται ότι ήδη από χτες ανακοινώθηκε μια σειρά δράσεων για την στήριξη της ακτοπλοΐας, καθώς καταγράφεται κάθετη πτώση της ακτοπλοϊκής επιβατικής κίνησης περίπου 90%, σχεδόν στο σύνολο των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, κατά το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η μείωση της δραστηριότητας του κλάδου θα συνεχιστεί και στη διάρκεια της θερινής περιόδου και θα κινείται στα επίπεδα του 50% στους επιβάτες και στο 40% σε μεταφορικό έργο. Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως ανέφερε στον Αντ1 ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας επίκειται την ερχόμενη εβδομάδα μελέτη για τον κλάδο ώστε να γίνουν πιο στοχευμένα οι παρεμβάσεις στήριξης.
Την ίδια ώρα σύμφωνα με εκτιμήσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) το 2020 η απώλεια εσόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών που εξυπηρετούν τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα νησιά Ιονίου θα ξεπεράσει τα 290.000.000 ευρώ, δηλαδή αναμένεται μείωση 45,12%. «Η κατάσταση αυτή ήδη παίρνει διαστάσεις και απειλείται ο κλάδος μας με κατάρρευση η οποία θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες, όχι μόνο την τρέχουσα περίοδο, αλλά και την περίοδο μετά την κρίση», προσθέτει ο ΣΕΕΝ.
Ήδη ο ΣΕΕΝ έχει καταθέσει αίτημα προς τον υπουργό Ναυτιλίας Ι. Πλακιωτάκη για τον χαρακτηρισμό των ελαχίστων αναγκαίων δρομολογίων που πρέπει να εκτελούνται κάτω από τις σημερινές συνθήκες για την εξυπηρέτηση των νησιών μας ως Δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας και την υπογραφή σχετικών συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας με τα πλοία τα οποία έχουν σήμερα δρομολογιακές υποχρεώσεις.
Σύμφωνα με το Σύνδεσμο μια τέτοια κίνηση είναι επιβεβλημένη καθώς:
- Είναι ανύπαρκτο επιβατικό μεταφορικό έργο όλων των δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα (μείωση 90%), ενώ δεν προβλέπεται καμία προοπτική βελτίωσης τουλάχιστον μέχρι το τέλος Μαΐου.
- Υπάρχει κάθετη πτώση των εμπορευματικών μεταφορών με πρόβλεψη περαιτέρω μείωσης στο 40% την τρέχουσα εβδομάδα.
- Όλα τα δρομολόγια που εκτελούνται σήμερα συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά των δρομολογίων (και μάλιστα με σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση) τα οποία χαρακτηρίζονται ως Δημόσια Υπηρεσία, συνεπώς πρέπει να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τη μέχρι σήμερα ακολουθούμενη πρακτική.
- Υπάρχει η αναγκαιότητα εξυπηρέτησης των νησιών για τη διατήρηση της συνοχής της χώρας, την εξυπηρέτηση έστω και αυτών των ελάχιστων επιβατών, για την τροφοδοσία των νησιών και την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με το μεταναστευτικό.
- Υπάρχει επί της ουσίας επιβολή υποχρέωσης στα πλοία των εταιρειών για την εκτέλεση των απαραίτητων δρομολογίων.
Όπως αναφέρει ο ΣΕΕΝ ως απαραίτητη προϋπόθεση τίθεται ο καθορισμός των ελάχιστων δρομολογίων τα οποία πρέπει να εκτελούνται σήμερα μετά από συνεννόηση με την αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ (η διαδικασία αυτή είναι ήδη σε εξέλιξη).
Σημειώνεται ότι όλοι συμφωνούν στον ότι η ακτοπλοΐα, πέραν του δημόσιου χαρακτήρα της, αποτελεί ταυτόχρονα κι έναν από τους ισχυρούς βραχίονες της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr