Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης λέει στο Reporter ότι από εδώ και πέρα αναμένεται σημαντικότερη κάμψη, η οποία θα εξαρτηθεί από την ένταση και τη διάρκεια του φαινομένου και το «cascading effect», την αλυσιδωτή εμφάνιση γεγονότων. Αυτό διότι η πανδημία επηρέασε αρχικά τα λιμάνια με κύριες γραμμές και αργότερα θα «χτυπήσει» τα λιμάνια τροφοδοσίας, όπως η Θεσσαλονίκη. «Τα πάντα είναι σε αρρυθμία και κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι τελικά η διάσταση του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε σήμερα» υπογραμμίζει ο κ. Θεοφάνης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, η πτώση αυτή τη στιγμή στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κυμαίνεται στο 3-3,5%.
Αναμένεται παράταση για τον έκτο προβλήτα
Σε ό,τι αφορά τα επενδυτικά έργα στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας και δη τον έκτο προβλήτα, επισημαίνεται ότι το δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, το οποίο, βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος, είχε χρονικό ορίζοντα μέχρι τον Απρίλιο, ενδέχεται να πάρει μία παράταση μάξιμουμ 2 μηνών. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ορισμένες εταιρείες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό εδράζουν σε ευρωπαϊκές χώρες και είναι φυσικό, με τις υπάρχουσες συνθήκες, να μην μπορούν να ανταποκριθούν τη δεδομένη χρονική στιγμή. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής φακέλων για το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, με επτά επενδυτικά σχήματα να εκδηλώνουν ενδιαφέρον.
Αναλυτικά οι ενδιαφερόμενοι:
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ROVER MARITIME S.L. – ΧΔΚ Α.Ε.»
EIFAGGE TERNA
ARCHIRODON
ΕΝΩΣΗ INTRAKAT – VITTADELLO – SALES
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ «ΑΒΑΞ Α.Ε. – ETERMAR S.A. – NV BESIX SA»
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
ACCIONA CONSTRUCCION
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη επένδυση εκτιμάται στα 130 εκατ. ευρώ και εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΛΘ, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις που ανέρχονται στο ποσό των 300 εκατ. ευρώ.
Τι ισχύει για τα έργα οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά το έργο της οδικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα του λιμένα με τους μεγάλους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία, ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί και η υποβολή προτάσεων από τους ενδιαφερομένους αναμένεται μέχρι τις 22 Απριλίου, ενώ η αποσφράγιση θα γίνει στις 28 του ιδίου μήνα. Το κόστος του έργου αποτιμάται στα 74,1 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 59,77 εκατ. ευρώ). «Είναι ένα πολύ κρίσιμο έργο και ελπίζουμε να μη λάβει άλλη παράταση» σημειώνει ο κ. Θεοφάνης. Αντιθέτως, ο κορονοϊός προκαλεί μεγαλύτερες καθυστερήσεις στα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού, «παγώνοντας» προς ώρας τις διαδικασίες.
Από Σεπτέμβριο το κέντρο καινοτομίας
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη, για τον Σεπτέμβριο πλέον προορίζεται η υλοποίηση των απαιτούμενων ενεργειών για το κέντρο καινοτομίας για τα λιμάνια, τις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, που σχεδιάζει ο ΟΛΘ.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr