Παρότι δε σημείωσαν τα μεγαλύτερα κέρδη στη χθεσινή συνεδρίαση, οι μετοχές των πλοίων με tankers παρουσιάζουν καλύτερες προοπτικές, καθώς ο πετρελαϊκός πόλεμος Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας αύξησε τη ζήτησή τους.
Οι ναύλοι για τα tankers και συγκεκριμένα για τα VLCCs αυξάνονται, καθώς οι έμποροι πετρελαίου «κυνηγούν» τα πλοία για την αποθήκευση φθηνού πετρελαίου, θέλοντας να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία.
Οι ναύλοι για διαδρομές από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία, για παράδειγμα, έχουν αυξηθεί κατά 25% από την Παρασκευή και αρκετοί έμποροι βρίσκονται σε αναζήτηση tankers για την προσωρινή αποθήκευση πετρελαίου. Το κόστος ενοικίασης ενός VLCC, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πλωτή αποθήκευση, εκτιμήθηκε την Τρίτη γύρω στα 38.700 δολάρια την ημέρα, συγκριτικά με τα 30.700 δολάρια την ημέρα την Παρασκευή και τα 14.800 δολάρια την ημέρα έναν μήνα πριν.
Περνώντας στις μετοχές με πλοία tankers και δη σε αυτές ελληνικών συμφερόντων, η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου σημείωσε άνοδο κατά 29,95% στα 2,69 δολάρια, η Navios Maritime Acquisition Corporation, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου σημείωσε κέρδη κατά 28,48% στα 4,24 δολάρια, η Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη κέρδισε κατά 12,02% στα 0,2 δολάρια και η Pyxis Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλέντη κινήθηκε ανοδικά κατά 7,02% στα 0,9 δολάρια.
Ισχυρά κέρδη σημείωσαν και οι υπόλοιπες εισηγμένες του κλάδου. Ειδικότερα, η Teekay Tankers έκλεισε με άνοδο κατά 35,65%, η Nordic American Tankers είδε τη μετοχή της να ενισχύεται κατά 29,43%, η Scorpio Tankers σε ανοδική τροχιά κατά 28,19%, η Frontline βρέθηκε σε θετικό έδαφος κατά 27,65%, η DHT Holdings με κέρδη κατά 14,61%, η Euronav κινήθηκε ανοδικά κατά 12,94%, η Ardmore Shipping Corporation κέρδισε κατά 8,44% και η Overseas Shipholding Group με θετικό πρόσημο κατά 7,14%.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr