Η ανάκαμψη που σημειώθηκε το Φεβρουάριο - και συνεχίζεται τις πρώτες μέρες του Μαρτίου - βασίστηκε κυρίως στην υψηλή ζήτηση των μικρότερων πλοίων, καθώς τα capes παρέμειναν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα – ρεκόρ. Σημειώνεται ότι ο δείκτης capesize διολίσθησε τον Φεβρουάριο κατά 61% σε ετήσια βάση, παραμένοντας κάτω από τα 3.000 δολάρια την ημέρα.
Σημαντικός παράγοντας για τη βελτίωση της εικόνας στους υπόλοιπους τύπους πλοίων ήταν η σταδιακή αποκατάσταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Κίνα και η επαναλειτουργία των εργοστασίων. Εάν μάλιστα, επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς η κινεζική ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, τότε είναι πολύ πιθανό να βελτιωθούν και οι αποδόσεις των capes.
Την Πέμπτη ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index ενισχύθηκε κατά 37 μονάδες ή 6,6% στις 599 μονάδες. Πρόκειται για τα υψηλότερα ημερήσια ποσοστιαία κέρδη από τον Ιούλιο του 2019 για τον δείκτη, σημάδι ότι η αγορά σημειώνει βήματα προόδου, καθώς γίνεται προσπάθεια να ισορροπηθεί η προσφορά με την ζήτηση.
Παράλληλα, ανέκαμψε και ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο. Ειδικότερα κινήθηκε ανοδικά κατά 46 μονάδες στις -307 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για αυτά τα πλοία ενισχύθηκαν κατά 285 δολάρια στα 2.515 δολάρια.
Στο υψηλότερο επίπεδο από τις 24 Δεκεμβρίου ωθήθηκε ο δείκτης panamax, ο οποίος σημείωσε κέρδη κατά 65 μονάδες ή 6,8% στις 1026 μονάδες. Αυτή ήταν η 21η διαδοχική ανοδική του συνεδρίαση. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 580 δολάρια στα 9.231 δολάρια.
Τέλος, ο δείκτης supramax βρέθηκε σε θετικό έδαφος κατά 25 μονάδες στις 671 μονάδες.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr