Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index ενισχύθηκε την Τετάρτη κατά 13 μονάδες ή 2,4% στις 562 μονάδες. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα από τις 23 Ιανουαρίου για τον δείκτη.
Ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο διολίσθησε κατά 7 μονάδες στις -353 μονάδες. Πρόκειται για νέο χαμηλό ρεκόρ. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για αυτά τα πλοία ενισχύθηκαν κατά 33 δολάρια στα 2.230 δολάρια.
Ο δείκτης panamax σημείωσε κέρδη κατά 26 μονάδες ή 2,7% στις 961 μονάδες. Ο δείκτης κατέγραψε την 20η σερί ανοδική συνεδρίαση. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 232 δολάρια στα 8.651 δολάρια.
Τέλος, ο δείκτης supramax κινήθηκε ανοδικά κατά 13 μονάδες στις 646 μονάδες.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι κινεζικές παραδόσεις συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία, λόγω αρχικά του νέου σεληνιακού έτους και στη συνέχεια του κορονοϊού, επισημαίνει η VesselsValue. Ωστόσο, προσθέτει ότι δεν ισχύει το ίδιο και σε άλλες εμπορικές διαδρομές. Για παράδειγμα, η διαδρομή από την Ινδονησία μέχρι την Ινδία, αν και πιο ασταθής, δεν έχει σημαντική πτωτική τάση.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι η αγορά των capes εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, η οποία κινείται πτωτικά λόγω των οικονομικών επιπτώσεων του κορονοϊού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του φορτίου των capes και κατ΄επέκταση της χρήσης αυτών των πλοίων και των κερδών τους. Τέλος, αναφέρεται ότι η μείωση της ζήτησης από την Ιαπωνία είναι ένας επιπλέον κίνδυνος. Η VesselsValue ελπίζει ότι οι επιπτώσεις θα είναι βραχυπρόθεσμες και θα καταγραφεί άνοδος, μόλις επέλθει η κανονικότητα στην αγορά
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr