Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index ενισχύθηκε την Δευτέρα κατά 4 μονάδες στις 539 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι ο δείκτης έκλεισε τον Φεβρουάριο με θετικό πρόσημο, μετά από έξι αρνητικούς μήνες.
Ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο διολίσθησε ξανά κατά 20 μονάδες στις -348 μονάδες. Πρόκειται για νέο χαμηλό ρεκόρ για τον δείκτη. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για αυτά τα πλοία κινήθηκαν πτωτικά κατά 103 δολάρια στα 2.172 δολάρια. Τα capes βρίσκονται σε κλοιό έντονων πιέσεων και δεν εμφανίζουν σημάδια ανάκαμψης, καθώς η επιδημία του κορονοϊού πλήττει τις κινεζικές εισαγωγές των προϊόντων που μεταφέρουν.
Ο δείκτης panamax σημείωσε κέρδη την Δευτέρα κατά 10 μονάδες ή 1,1% στις 915 μονάδες. Ο δείκτης βαδίζει σε ανοδικά μονοπάτια για 18η διαδοχική συνεδρίαση. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 85 δολάρια στα 8.232 δολάρια.
Το μέλλον για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου επηρεάζεται από τις εξελίξεις στο πεδίο του κορονοϊού και βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις, προειδοποιεί η BIMCO, εστιάζοντας κυρίως στις απώλειες που σημειώνουν τα capes.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr