Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index ενισχύθηκε την Παρασκευή κατά 6 μονάδες ή 1,1% στις 535 μονάδες. Ο δείκτης έκλεισε τον μήνα με κέρδη άνω του 8% και επέστρεψε σε θετικό έδαφος μετά από έναν καταστροφικό Ιανουάριο. Ο περασμένος μήνας αποδείχτηκε ο χειρότερος τα τελευταία 8 χρόνια, καθώς το «χτύπημα» του κορονοϊού έπληξε τη ζήτηση από την Κίνα.
Ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο διολίσθησε ξανά την Παρασκευή κατά 28 μονάδες στις -328 μονάδες. Πρόκειται για νέο χαμηλό ρεκόρ για τον δείκτη. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για αυτά τα πλοία κινήθηκαν πτωτικά κατά 93 δολάρια στα 2.274 δολάρια.
Ο δείκτης παραμένει κάτω από τα 3.000 δολάρια για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. Η αγορά του Ειρηνικού και η διαδρομή C5 (Αυστραλίας – Κίνας) ξεκίνησε την εβδομάδα στα 5,99 δολάρια ανά τόνο και την έκλεισε στα 5,20 δολάρια ανά τόνο. Η περιοχή της Βραζιλίας προς την Κίνα (C3) ξεκίνησε την εβδομάδα στα 13.015 δολάρια και την έκλεισε στα 12.585 δολάρια.
Την κατάσταση επιδείνωσε η επιβράδυνση στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία τον Ιανουάριο. Συνολικά ανήλθαν σε 26,7 εκατ. τόνους, σημειώνοντας πτώση 19% σε ετήσια βάση. Τα δύο τρίτα των συνολικών εξαγωγών, 18 εκατ. τόνοι, κατευθύνθηκαν στην Κίνα. Ο κορονοϊός έθεσε σε καραντίνα μεγάλα τμήματα της Κίνας και καθώς η χώρα προσπαθεί να ανακάμψει, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και γενικά η αγορά χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται μπροστά σε προκλήσεις και τον Μάρτιο, επισημαίνει σε ανάλυσή της η BIMCO.
Ο δείκτης panamax σημείωσε κέρδη την Παρασκευή κατά 19 μονάδες ή 2,1% στις 905 μονάδες. Ο δείκτης κατέγραψε τα μεγαλύτερα μηνιαία κέρδη του από τον Νοέμβριο του 2016. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 175 δολάρια στα 8.147 δολάρια.
Θετική είναι η τάση σε αυτήν την αγορά. Παρότι οι πιέσεις στις εμπορικές συναλλαγές στον Βόρειο Ατλαντικό συνεχίστηκαν, η αύξηση του όγκου από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (ECSA), ιδιαίτερα στις αποστολές τέλη Μαρτίου/αρχές Απριλίου, ενίσχυσε τις αποδόσεις. Οι ναυλώσεις σε ταξίδι στην ECSA, ολοκληρώθηκαν στα επίπεδα των 14,700 δολαρίων+470k δολαρίων (ballast bonus) για ένα πλοίο χωρητικότητας 82k dwt. Μικρές βελτιώσεις σημειώθηκαν αλλού στην Ασία.
Τέλος, ο δείκτης supramax έκλεισε την Παρασκευή με άνοδο κατά 16 μονάδες στις 606 μονάδες.
Ανοδική η τάση για τα πλοία αυτού του τύπου σε ορισμένες σημαντικές περιοχές. Για παράδειγμα, για πλοίο χωρητικότητας 53k dwt διαθέσιμο στον Αραβικό Κόλπο σε ταξίδι μέσω του Ινδικού Ωκεανού, οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 9.000 δολάρια. Στην περιοχή του Ατλαντικού, μεγαλύτερη δραστηριότητα παρατηρήθηκε στην Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής, με ζήτηση ιδιαίτερα για διατλαντικές διαδρομές. Στον Κόλπο της Αμερικής για ένα πλοίο χωρητικότητας 58k dwt σε ταξίδι προς την Ιαπωνία οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 21.000 δολάρια. Στην Ανατολική Μεσόγειο, για ένα πλοίο χωρητικότητας 66k dwt με ταξίδι από την Τουρκία στη Δυτική Αφρική, οι ναύλοι ανήλθαν στα 11.000 δολάρια. Στην Ασία, για ένα πλοίο χωρητικότητας 63k dwt με ταξίδι από τη Νότια Κορέα στον Βόρειο Ειρηνικό, οι ναύλοι ξεπέρασαν τα 7.000 δολάρια.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr