Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index, o οποίος αποτυπώνει τις αποδόσεις των φορτηγών πλοίων τύπου capesize, panamax και supramax, ενισχύθηκε για πέμπτη διαδοχική συνεδρίαση, καθώς αυξήθηκε η ζήτηση για όλα τα πλοία. Ειδικότερα, την Πέμπτη κινήθηκε ανοδικά κατά 15 μονάδες ή 3.2%, στις 480 μονάδες.
Ο δείκτης capesize που σχετίζεται με πλοία τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο επέκτεινε τα κέρδη του κατά 9 μονάδες, αλλά παρέμεινε στις -232 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για τα πλοία αυτού του τύπου κέρδισαν 22 δολάρια στα 2,735 δολάρια.
«Τα χειρότερα μπορεί να έχουν τελειώσει για τα μεγάλα πλοία» σημειώνει σε ενημερωτικό του σημείωμα ο ναυλομεσιτικός οίκος Fearnleys και προσθέτει ότι «υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία για τις ροές φορτίων της Άπω Ανατολής».
Ο δείκτης panamax σημείωσε άνοδο κατά 33 μονάδες ή 4.6%, στις 755 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα φορτηγά πλοία που συνήθως μεταφέρουν φορτία 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 300 δολάρια στα 6,796 δολάρια.
Για μία ακόμη θετική εβδομάδα οδεύουν αυτά τα πλοία, σύμφωνα με τον οίκο Fearnleys με τα νούμερα να κινούνται ανοδικά, ειδικά στην Ανατολική Ακτή της Νοτίου Αμερικής (ECSA) και την ανατολή.
Τέλος, ο δείκτης supramax κέρδισε κατά 16 μονάδες στις 505 μονάδες.
«Το συναίσθημα αισιοδοξίας έχει επανέλθει ελαφρώς το τελευταίο διάστημα με τους δείκτες να κλείνουν με θετικά πρόσημα για πρώτη φορά τη φετινή χρονιά. Ωστόσο, τα επίπεδα εξακολουθούν να είναι χαμηλά» επισημαίνει ο οίκος για αυτά τα πλοία.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr